آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی گیلان:۳۰ فروردین؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی استان گیلان اعلام شد.


 مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اعلام این خبر گفت: آثار ارسالی باید در بازه زمانی اول آبان ۹۵ لغایت ۲۳ فروردین ۹۷ منتشر شده باشند.

کریم خورسندی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: جشنواره ملی مطبوعات و نمایشگاه استانی نشریات و رسانه‌های برخط با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و سازمان منطقه آزاد انزلی در اردیبهشت۹۷ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه ۲۶ اردیبهشت در سالن همایش های سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: جشنواره مذکور در بخش های «سرمقاله»،«گزارش»،«یادداشت»،«تیتر»،«مقاله»،«مصاحبه» و «عکس» و حضور تمام رسانه‌های مکتوب و مجازی برگزار می شود.

خورسندی «نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه ملی و منطقه ای و اقتصاد مقاومتی» را بخش ویژه جشنواره دانست و خاطرنشان کرد: ارج نهادن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه و ایجاد زمینه تبادل نظر و انتقال تجارب میان رسانه های مکتوب،پایگاه ها و خبرگزاری ها،تبیین اصول اخلاقی رسالت مطبوعات در راستای گسترش فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی و تبیین جایگاه و نقش روزنامه نگاران و خبرنگاران در تحقق شعار سال و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور از جمله اهداف جشنواره ملی مطبوعات است.

فعال رسانه ای گیلان، فرهنگ سازی و گفتمان سازی با موضوع اقتصاد مقاومتی، نقش رسانه ها در تقویت باورهای دینی و فرهنگ سازی، تاثیر گفتمان سازی رسانه ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت طلاق و اعتیاد و مبانی فکری میرزا کوچک خان در شکل گیری و استمرار نهضت جنگل و تاثیر قیام میرزا در آینده گیلان و کشور را به عنوان محورهای جشنواره برشمرد و گفت: آثار می بایست به نشانی رشت، خیابان پورسینا، خانه مطبوعات استان گیلان،کدپستی ۴۱۹۳۷۴۳۳۷۳ ارسال شوند.

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷