معاون مطبوعاتی در جلسه تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: نظارت دقیق بر تبلیغات در فضای مجازی را دنبال کنید

محمد خُدادی تاکید کرد: دفتر تبلیغات با برنامه‌ریزی جدید و متناسب با نیاز روز، ضمن نظارت دقیق بر محتوای تبلیغاتی فضای مجازی از آسیب‌های تبلیغات در این فضای نوین اطلاع‌رسانی جلوگیری کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون مطبوعاتی و جمعی از مدیران این معاونت در ساختمان دفتر تبلیغات برگزار شد.

محمد خُدادی در این جلسه با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر و زحمات آقای اسعدی، ماموریت دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در شرایط فعلی کشور را بسیار مهم و قابل توجه دانست و گفت: تمرکز بر آموزش، مهارت افزایی و همچنین پژوهش باید سرلوحه فعالیت در دوره جدید باشد.

3_1

وی با بیان اینکه محتوای تبلیغات باید با نگاهی نو به مردم ارائه شده و ضرورتا به «شریک‌سازی» که یکی از اهداف غایی هر فعالیت تبلیغاتی است منجر شود به نقش هدایتگری تبلیغات در شکل‌گیری افکار جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در شبکه‌های اجتمای شاهد نوعی لجام‌گسیختگی در امر تبلیغات هستیم و از این جهت، ضرورت دارد دفتر تبلیغات با برنامه‌ریزی جدید و متناسب با نیاز روز، ضمن نظارت دقیق بر محتوای تبلیغاتی فضای مجازی از آسیب‌های تبلیغات در این فضای نوین اطلاع‌رسانی جلوگیری کند.

خُدادی در عین حال با اشاره به اینکه گسترش فزاینده فضای مجازی و رسانه‌های نوظهور، فصل جدیدی از تبلیغات را در تئوری و عمل رقم زده است بر جایگزینی مدل‌های نوین تبلیغاتی به جای روش‌های سنتی تاکید و تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل گستردگی دامنه و تعداد قابل‌توجه کاربران، به ابزاری قدرتمند در تبلیغات و بازاریابی بدل شده است و عدم توجه به آن در امر تبلیغات به از دست رفتن فرصت‌های نامحدودی برای مبلغان منجر خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهتمام ویژه در حوزه تبلیغات در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: سهم دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص اهداف کلان نظام بویژه در شرایط فعلی باید مشخص و پررنگ‌تر از گذشته اعمال شود.

4_1

وی همچنین با اشاره به اینکه جابجایی مدیریتی در دفتر تبلیغات، از درون خانواده بوده، بر همدلی و همگرایی به عنوان راهکار همیشگی برای پیشرفت و عبور از شرایط سخت، تاکید و تصریح کرد: فرصت خدمت، یک توفیق الهی است که باید قدر آن را دانست و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، در مسیر پیشرفت و تحول، گام برداشت. خُدادی همچنین «توکل به خدا»، تلاش خستگی‌ناپذیر و تلاش برای «اثرگذاری» را سه عامل موفقیت در هر مقام و منصبی عنوان کرد.

بنابراین گزارش، در این جلسه، مسعود اسعدی گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده از حمایت‌های مدیران و همکاران در 7ماه گذشته قدردانی کرد. احسان‌الله حجتی نیز در این نشست ضمن تشکر از اعتماد وزارت فرهنگ، با اشاره به تجربه حضور خود در این دفتر، از ارائه برنامه‌ راهبردی خود در سال 98 با توجه به ماموریت‌های ویژه این دفتر در حوزه فضای مجازی، در روزهای آتی خبر داد.


چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸