واکنش مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌ رسانی به تبلیغات بیلبوردها در فضای مجازی:تصویرها، دستکاری شده و قدیمی بودند

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع ‌رسانی دکتر احسان‌اله حجتی در واکنش به انتشار تصاویر تبلیغات بیلبوردها در فضای مجازی گفت؛ این تصویرها، دستکاری شده و قدیمی بودند.

حجتی گفت: بررسیِ آگهی‌های تبلیغاتی بازنشر شده‌ی با محتوای نامناسب و ضداخلاقی در فضای مجازی نشان داد که آگهی‌دهنده‌های آن‌ها، سفارش تولید و انتشار چنین آگهی‌هایی را نداده‌اند.

وی افزود: آن‌ها جعلی نیستند اما گاهی کاربران فضای مجازی شیطنت‌ می‌کنند و تصاویر آگهی‌های اصلی را دستکاری می کنند، این موارد نیز از همان دسته هستند.

وی تصریح کرد با توجه به هماهنگی های انجام گرفته، اقدامات این دسته از کاربران بی پاسخ نخواهد ‌ماند و علاوه بر پیگیری‌های قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که مورد سواستفاده قرار گرفته اند نیز از مجاری حقوقی تخلف ها را پیگیری خواهند کرد.

دکتر حجتی با اشاره به این‌که، برخی از این تصویرها، متعلق به سال های گذشته هستند و با دستکاری دوباره در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده اند، تاکید کرد: به طور حتم مجوز چنین آگهی‌هایی نه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود و نه آگهی‌دهندگان چنین سفارش‌هایی می‌دهند و همین مسأله باعث می شود شاهد انتشار این دسته تصویرها در رسانه‌های رسمی نباشیم چرا که پر واضح است دستکاری شده، هستند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با تاکید بر این که مطابق قانون و مقررات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متـولی تایید محتوای تبلیغات است، افزود: از مردم و رسـانه‌های رسمی درخواست کرده‌ایم در صورت مشـاهده این گونه تبلیغات، اطلاعات خود را با شماره های 2-88007991 دفتر تبلیغات وو اطلاع رسانی به اشتراک بگذارند یا تصاویر را ارسال کنند. بر همین اساس، در صورت احراز تخلف، حداکثر تا ۲۴ ساعت با توجه به نوع تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و از تذکر تا ابطال پروانه کانون تبلیغاتی را نیز دربر خواهد گرفت.


شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸