نشست هماندیشی هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی و دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی
اعضای هیأت مدیره انجمن
صنفی شرکت های تبلیغاتی با هدف آسیب شناسیِ تبلیغات کشور در نشست هماندیشی 28 خرداد جاری با مدیرکل
دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بررسی وضعیت موجود و راهکارهای
برون رفت از چالش های پیشِ روی تبلیغات کشور پرداختند.
ایجاد زیرساخت ها
وسازوکارهای نهادی مناسب برای فعالان تبلیغات، روزآمد کردن قوانین و مقررات موجود
متناسب با ضرورت های اقتصادی و اجتماعی، تشکیل کارگروه تخصصی و اتاق فکر فعالان و
متخصصان تبلیغات، ساماندهی فعالیت های تبلیغاتی در حوزه های مختلف رادیو و
تلویزیونی، محیطی، چاپی و الکترونیک در این نشست به مداقه و بررسی گذاشته شد.
احسان اله حجتی
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی و محمود دهقان رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی همراه با مدیران این دفتر و اعضای هیأت مدیره انجمن یادشده در این نشست به
مبادله دیدگاه ها و تشریک مساعی پیرامون رویکردها و روش های اجرایی حل مسایل و مشکلات
حوزه تبلیغات پرداختند.
بنا بر این گزارش، اعضای
هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی با اشاره به ضرورت های موجود، تعیین تکلیف
الزاماتی همچون؛ لایحه قانون تبلیغات کشور، تشکیل اتحادیه کانون های تبلیغاتی، هماهنگی
و همافزایی های بینبخشی با سازمان ها و نهادهای فعال در حوزه تبلیغات را
خواستار شدند.
بر همین اساس، تشکیل
کارگروه تخصصی فعالان و متخصصان تبلیغات و ایجاد زیرساخت ها وسازوکارهای نهادی
مناسب برای فعالان تبلیغات در برنامههای دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی قرار گرفت.