عنوان پایان نامه های دانشگاه آزاد اسلامی در 
موضوع " بازاریابی " و " تبلیغات بازرگانی"
  1- بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی صادرات محصول شیر آلات صنعتی صنایع 
هفتم تیر اصفهان با تاکید بر تجارت الکترونیک
2- استراتژی مدیریت بازاریابی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما Iran air 
3- بررسی مهمترین عوامل مؤثر بر میزان چراغهای روشنایی در بازار صنعتی با تاکید بر 
آمیخته بازاریابی 
4- بررسی و ارزیابی تاثیر عوامل آمیخته بر فروش شرکت سیم و کابل ابهر با تاکید بر 
آمیخته تبلیغات در دهه اخیر 
5- ارزیابی تاثیر محصول ( از آمیخته بازاریابی ) بر صنعت جهانگردی –جامعه مورد 
مطالعه: استان گیلان
6- بررسی فعالیت های برنامه ریزی /بازاریابی مراکز و شرکتهای ارائه دهنده خدمات و 
تجهیزات کتابخانهای در ایران 
7- رتبه بندی عوامل مؤثر بازاریابی ( قابل کنترل ) بر تصمی
8- بررسی تفاوتهای اساسی عوامل آمیخته بازاریابی
9- انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب برای شرکت احداث کن
10- نقش سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش بر افزایش فروش شرکتهای منتخب
11- بررسی مشکلات ارتباطات بازاریابی راهآهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه جذب بار 
ترانزیت و ارائه راه حلهای پیشنهادی 
12- انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب برای شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری 
13- بررسی تطبیقی تکنیک های تبلیغات بازرگانی در شبکه سوم سیما و کانال فوکس
14- بررسی نقش به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) در رونق بازاریابی و 
صادرات 
15- بررسی آمیخته بازاریابی مؤثر در رضایت مشتریان شرکت بافت حصیر 
16- بررسی و تعیین اولویت عوامل آمیخته بازاریابی 7p بر افزایش فروش محصولات شرکت 
چینی کرد
17- بررسی و تعیین اولویت عوامل آمیخته بازاریابی در جهت رضایت مشتریان 
18- مرکز بینالمللی توسعه بازاریابی شبکهای
19- بررسی راههای توسعه صنعت گردشگری استان کرمانشاه از دیدگاه دست اندرکاران و 
کارشناسان با نگرش بازاریابی
20- بررسی اثر بخشی تبلیغات بازرگانی تلویزیون بین شهروندان تهرانی ( در خصوص مواد 
شوینده و پاک کننده)
21- بررسی اثر آمیخته بازاریابی (pas) گردشگری برای جذب گردشگر طبیعی داخلی در 
آذربایجان غربی
22- تدوین استراتژی بازاریابی محصول دستگاه جوش مقاومتی ایستگاهی
23- بررسی تأثیر عناصری از آمیخته بازاریابی بر رضایت مشتریان سپردههای دیداری به 
منظور بهینهسازی سودآوری در بانک مالی ایران
24- سنجش میزان توجه مردم شهر ایلام نسبت به تبلیغات بازرگانی پخش شده از سیمای 
محلی 
25- بررسی نقش ابزار آمیخته پیشبرد (ترفیعات) در مدیریت بازاریابی شرکتهای 
داروسازی تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین
26- بررسی آثار آمیزههای هفتگانه بازاریابی(vp) وe-marketing بر محصولات پتو
27- بررسی سنجش میزان توجه مردم شهر مشهد به تبلیغات بازرگانی پخش شده از سیمای 
مرکزی در سه ماهه اول سال 1385 
28- بررسی مقایسهای و زبانشناختی تبلیغات بازرگانی مطبوع
29- طراحی الگوی مدیریت بازاریابی صنعتی برای افزایش صادرات در استان آذربایجان 
شرقی
30- بررسی اثرات اجرای برنامههای تبلیغات بازرگانی بانک سپه بر میزان جذب مشتریان 
حسابهای پس انداز قرضالحسنه در آن بانک
31- تأثیر عوامل دموگرافیک بر میزان فعالیت اعضا در بازاریابی شبکهای ( مطالعه 
موردی : شرکت نرم افزار پژوهان نوین)
32- شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان بانک در راستای بازاریابی خدمات 
بانکی 
33- بررسی اثرات اجرای برنامههای تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرفکنندگان در صنایع 
غذایی تبرک (با توجه به مدل A.I.D.A) 
34- ارزیابی تأثیر بازاریابی الکترونیکی ر بهبود عملکرد واحدهای بازاریابی شرکتهای 
تولیدی و صنعتی
35- بررسی میزان تأثیر عوامل بازاریابی داخلی در بهبود ارائه خدمت کارکنان شرکت 
ارتباطات سیار تهران به مشتریان
36- بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش محصولات شرکت شیشه ایمنی جامگین 
سردار
37- بررسی مشکلات صادرات لاستیک سایز 1200/24 به کشور عربستان سعودی در شرکت 
آرتاویل تایر با تاکید بر عوامل آمیخته بازاریابی 
38- نقش تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در معرفی کالاهای دار
39- بررسی تأثیر آمیختههای بازاریابی ر جذب سپرده در بانک تجارت
40- نقش و جایگاه بازاریابی رابطهمند بر روی صادرات زعفران استان خراسان رضوی 
41- مطالعه و تعیین عوامل اثر گذار از استراتژی بازاریابی الکترونیکی (AWS) بر روی 
رضایت مشتری در صنعت حمل و نقل هوایی
42- بررسی تاثیر خصوصیات شرکت و ویژگیهای محیطی روی عملکرد بخش بازاریابی شرکتهای 
صادر کننده کالا در استان خراسان
43- بررسی نقش بازاریابی در صنعت گردشگری استان فارس 
44- تاثیر بازاریابی داخلی بر میل به ماندگاری کارکنان در سازمان
45- بررسی نقش عناصر آمیخته بازاریابی و عوامل محیطی در تصمیم خرید خریداران مزدا 
323
46- بررسی مهم ترین عوامل مؤثر بر خرید مصرف کنندگان محصولات شرکت کشت و صنعت 
تکدانه با تاکید بر عناصر بازاریابی 
47- بررسی عملکرد دستگاههای خودپرداز و رضایتمندی مشتریان بانک صادرات ایران با 
تاکید بر آمیخته بازاریابی خدمات ( سرپرستی مرکز)
48- اولویت بندی و بررسی میزان تاثیر عوامل قابل کنترل مؤثر بازاریابی در جذب و حفظ 
مخاطبان ورزش هاکی در ایران
49- بررسی تاثیر بازاریابی ویروسی بر میزان فروش محصولات صنایع غذایی آستان قدس 
رضوی
50- بررسی مشکلات بازاریابی و فروش در صنعت فولاد استان خراسان و ارائه راه حلهای 
ممکن
51- بررسی و تبیین موانع توسعه ( زیربنایی ، بازاریابی ،فرهنگی و سازمانی) صنعت 
توریسم و گردشگری در استان خراسان رضوی و ارائه راهکارهای مناسب برای آنها
52- مطالعه تطبیقی بازاریابی ورزشی در سه دوره بازیهای المپیک (1996-2004)
53- بررسی استراتژی مناسب بازاریابی جهت صادرات سیمان کارون
54- بررسی دیدگاههای مخاطبان در خصوص شیوههای طراحی تبلیغات بازرگانی
55- مقایسه کارآیی موتورهای کاوشی وب در بازاریابی اطلاعات فناوری اطلاعات 
56- عوامل مؤثر موفقیت در مناقصات داخلی و بین المللی صنعت حفاری از دیدگاه آمیخته 
های بازاریابی 
57- بررسی و ارائه الگوی مناسب آمیخته بازاریابی برای تلویزیون پارس 
58- بررسی روشهای بازاریابی صنعتی مورد استفاده در صنایع پتروشیمی 
59- بررسی بررسی استراتژی های مناسب بازاریابی جهت توسعه صادرات سیمان و کلینکر 
کشور
60- بررسی راههای افزایش سودآوری شرکت تولیدید پوشاک البسکو با تاکید بر بخش فروش 
و بازاریابی 
61- بررسی و ارزیابی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف 
کنندگان پوشاک نوزاد ایرانی
62- تجزیه و تحلیل مشکلات بازاریابی صنایع خو دروهای سنگین ساخت داخل و ارائه راه 
حلهای بهینه ( با تاکید بر صادرات کالاهای صنعتی )اتوبوس و کامیون
63- بازاریابی صنعت توریسم در استان کرمانشاه
64- طراحی الگوی بازاریابی جهانی برای افزایش صادرات محصول آلبالوی ایران
65- بررسی علل عدم موفقیت بازاریابی و صادرات خدمات فنی و مهندسی
66- بررسی علل عدم موفقیت بازاریابی فرش دستباف کاشان در بازار سنتی کاشان
67- طراحی الگوی بازاریابی صنعتی جهت افزایش کارایی بخش بین المللی شرکت حمل و نقل 
جمهوری اسلامی ایران
68- بررسی نقش بازاریابی در تجهیز منابع مالی بانک کشاورزی نمونه شعبه شهر کرد
69- بررسی وضعیت تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی شهرستان قوچان با تاکید بر 
انکُور
70- بررسی تطبیقی عوامل مرتبط با آمیخته بازاریابی برای محصولات مشترک سه شرکت 
بهروز، مهرام و یکویک از نظر مصرفکنندگان در شهر تهران
71- بررسی موانع بازاریابی صادرات محصولات شرکت کابل خودرو سبزوار
72- بررسی میزان همخوانی تبلیغات بازرگانی شبکه اول با مصوبات قانونی
73- بررسی ارتباط میان استراتژی بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمهای در استان 
گیلان
74- تجزیه و تحلیل محتوای پیامهای تبلیغاتی بانک مسکن طی دو سال 
75- بررسی مقایسهای محتوای تبلیغات بازرگانی روزنامه صبح ایران و همشهری و (عصر) 
کیهان و اطلاعات در شش ماه اول سال 1381
76- تأثیر تبلیغات بازرگانی تلویزیون در ترویج مصرف گرایی مواد غذایی ماکارونی در 
پنج منطقه شهر تهران ( شرق، غرب ، شمال ،جنوب و مرکز)
77- بررسی نقشآمیخته های بازاریابی در رشد فروش شرکت نوشابه سازی زمزم اهواز
78- پرورش آزمایشی ،صید ،بازاریابی و صادرات قورباغه مردابی Ranaridi buna
79- ارزیابی اثرات نگرش مدیریت در به کار گیری آمیخته بازاریابی در افزایش سهم 
بازار
80- بررسی مشکلات آمیخته محصول میگو بر صادرات آن از دید بازاریابی و ارائه راه حل
81- بررسی و تبیین بیمه برای افزایش سودآوری صنعت بیمه 
82- بررسی مسائل بازاریابی و بازار رسانی محصول پسته در استان کرمان
83- طراحی الگوی بازاریابی صنعتی جهت افزایش فروش محصول ورق قلع اندود ایران
84- بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی صادرات فرش دستباف استان اصفهان
85- رابطه تبلیغات بازرگانی و رفتار مصرف کننده محصولات شوینده و بهداشتی پاکسان
86- بررسی و تبیین نقش تحقیقات بازاریابی د رنو آوری محصولات غذایی مطالعه موردی 
شرکت مهرام قزوین 
87- بررسی و شناسایی عوامل بازدارنده در اجرای موفق مدیریت بازاریابی در ایران
88- طرح بازاریابی gniterkram nalp برای شرکت کولر گازی ایران
89- بررسی و مشکلات بازاریابی و فروش در صنعت فولاد کشور و ارائه راه حلهای ممکن
90- بررسی مهمترین عامل اثرگذار بین عوامل آمیخته بازاریابی در ارتقاء فروش 
محصولات شرکت لبنی پاکبان
91- طراحی استراتژی بازاریابی برای شرکت ساخت و تولید قطعات الکترونیک سیرجان
92- نقش عنصر محصول آمیخته بازاریابی در افزایش روغن غنچه
93- بررسی و ارزیابی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش تولیدکنندگان محصولات 
خانگی پلاستیک ایران
94- بررسی ساز و کارهای بازاریابی هنر مینیاتور در بازارهای داخلی و خارجی و ارائه 
الگو
95- تبیین و ارائه الگوی مناسب بازاریابی خدمات به منظور افزایش کارایی در سازمان
96- بررسی و شناسایی مهمترین عوامل آمیخته بازاریابی مؤثر بر افزایش فروش چیمن 
کردستان
97- بررسی روشهای مناسب بازاریابی به منظور توسعه فروش بیمه مسوولیت پزشکان
98- بررسی نارساییها و طراحی استراتژی بازاریابی برای شرکت پخش رازی در زمینه 
99- بررسی استراتژی های بازاریابی جهت توسعه صادرات کارخانجات سیمان ایران
100- اولویتبندی عوامل مؤثر بر بازاریابی خدمات با استفاده از روش AHP ( خدمات 
بیمهای شهر قزوین) 
101- بررسی تأثیر کاربرد فن آوری تجارت الکترونیک بر آمیخته بازاریابی خدمات بیمهای 
از سوی نمایندگان بیمه در سطح استان گیلان
102- بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی فروش خدمات بیمهای از سوی نمایندگان بیمه در 
سطح استان گیلان
103- بررسی موانع و تنگناهای موجود در بازار صادرات گل ایران به بازارهای بین 
المللی از دید از دید بازاریابی 
104- گرایشهای جدید سیما به تبلیغات بازرگانی و میزان تأثیر گذاری آن به روی 
مخاطبین سال 1379 تهران
105- نقش بستهبندی در بازاریابی محصولات شوینده
106- بررسی رابطه تبلیغات بازرگانی با رفتار مصرف کننده رفتار خرید در مورد محصولات 
بهداشتی و شوینده
107- بررسی راهبردهای آمیخته بازاریابی شرکتهای موفق صادراتی ایران
108- بررسی موانع مؤثر بر توسعه صنعت توریسم در ایران از دید بازاریابی و ارائه 
راهکارهای لازم
109- عوامل بازدارنده در اعمال یک مدیریت مؤثر بازاریابی در بانکهای ایرانی 
110- بررسی نقش هنر در بستهبندی محصولات آرایشی و عملکرد آن در بازاریابی
111- تاثیر قوانین و مقررات و بازاریابی مؤثر ر توسعه صادرات صنعتی در ایران 
112- بررسی و ارزیابی مدیریت بازاریابی صنایع در استان کردستان
113- بررسی عوامل مؤثر در بازاریابی بانکها و نقش آن در افزایش سهم بازار بانک ملی 
ایران
114- بررسی دیدگاه کارشناسان مجموعه کارخانجات ماشین سازی اراک در خصوص امکان بهکارگیری 
شبکه اینترنت در فعالیتهای بازاریابی 
115- بررسی بازاریابی بار داخلی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران