صورتجلسه اولین جلسه ستاد برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول اعظم (ص) از بعید

امسال نیز با توجه به نام گذاری سال به عنوان سال انسجام اسلامی برای معرفی بیشتر و بهتر پیامبر اکرم(ص) به عنوان مظهر اتم انسجام اسلامی در نظر است این کار به صورت متمرکز و سازماندهی شده در مراکز مختلف مذهبی همچون مساجد، مصلی ها، امامزاده ها و ... و با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های سازمان های مختلف عضو ستاد به انجام برسد.
در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین آقای صحت قول نیکی مشاور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به تحرکات و فعالیت های تبلیغاتی فرق مختلف در کشور و حساسیت های موجود، از ستاد خواست تا با تهیه مستندات موجود در منابع مختلف مذهبی شیعه و سنی و نیز احادیث ائمه اطهار، وجوب قرائت این زیارت مشخص شده و به اطلاع مردم برسد.
در ادامه بحث آقای زنگویی مدیر روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز پیشنهاد کرد تا ضمن مشخص کردن محورها و تصمیمات کلی در مورد زمان و مکان و نحوه برپایی مراسم، پیشنهادهای اعضای ستاد با توجه به امکانات و ظرفیت های سازمان ها گرفته شود.
در ادامه جلسه حاضران ضمن بحث و تبادل نظر در مورد مکان و زمان برپایی مراسم دعا و چگونگی بهره گیری از امکانات تبلیغاتی همچون رسانه ملی و رسانه های مکتوب، بیلبوردهای شهری و بین شهری تصمیمات زیر را اخذ کردند:
- بهترین فرصت برای قرائت دعا استفاده از ظرفیت آماده نمازجمعه در سراسر کشور است.
- هماهنگی برای حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه روز 28 صفر و تأکید ایشان بر لزوم و وجوب قرائت زیارت نامه
- هماهنگی و به کارگیری از تمام ظرفیت های رسانه ای و تبلیغی موجود
- اخذ نظرات و برنامه های سازمان های عضو ستاد

درپایان مقرر شد جلسه آینده روز دوشنبه مورخ 1/11/86 ساعت 30/8 صبح در محل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با حضور اعضای ستاد برگزار شود.
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶