برنامه‌های جشنواره "جایزه بزرگ پیامبراعظم(ص)" تشریح شد

جشنواره «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» همزمان با همایش بین‌المللی پیامبر اعظم(ص)، سینما و ادبیات جهانی، شنبه سوم خرداد در هتل لاله تهران آغاز می‌شود.
به نقل از روزنامه اطلاعات، نشست‌های این جشنواره و همایش یکشنبه چهارم خرداد ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور پیروان ادیان مختلف در دفاع از حضرت رسول(ص) و مقابله با موج تقدس‌زدایی و دین‌زدایی برگزار می‌شود.
همچنین مراسم پایانی جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)، دوشنبه پنجم خرداد ماه در تالار وحدت برگزار شده و در این مراسم به 15 نفر از برترین نویسندگان، فیلمسازان، فیلم‌نامه‌نویسان و مستندسازان به مناسبت پانزدهمین قرن ظهور اسلام جوایزی اهدا می‌شود.
گفتنی است تاکنون بیش از 350 کتاب به زبان انگلیسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و در مجموع 900 دستاورد در رشته‌های کتاب، فیلم، فیلم‌نامه، انیمیشن و... از آثار ارسالی به دست آمده است.
در این میان، همچنین 898 اثر در فیلم کوتاه داستانی، 254 حلقه فیلم(245 حلقه ایرانی و 9 حلقه غیرایرانی)، 178 فیلم کوتاه و مستند (138حلقه ایرانی و 40 حلقه غیرایرانی)،‌ 70 حلقه فیلم پویانمایی (69 حلقه ایرانی و یک حلقه غیرایرانی)، 358 عنوان فیلم‌نامه (داخلی)، همچنین یک مجموعه با 38 عنوان کتاب (24 عنوان کتاب داخلی و 14 عنوان خارجی) با موضوع کلی "سیره و پاسخ به شبهات درباره پیامبر اسلام(ص)" و به زبان انگلیسی به این جشنواره ارسال شده است.
شایان ذکر است،‌ جشنواره «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» پاییز سال گذشته با هدف آگاهی بخشی نسبت به واقعیات حیات و دستورات پیامبر رحمت و عدالت و به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با انتشار فراخوان ارسال آثار، کار خود را آغاز کرد.


چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳