مروری بر کارنامه همایش های کارشناسان تبلیغات

برپایی گردهمایی و برگزاری همایش ها فرصت مغتنمی است برای حضور همه کارشناسان و صاحبان فن در کنار هم.
و این فرصت زمینه را برای بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف فراهم می آورد و از این رهگذر می توان به  نظرات جدید دست یافت.
برگزاری 8 دوره از همایش های کارشناسان تبلیغات این بستر را ایجاد کرده است که تمامی کارشناسان تبلیغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سراسر کشور دور هم جمع شوند و در کنار مسئولان از مرور قوانین سخن برانند و خلاءهای قانونی را به بحث و بررسی بنشینند.
بسیاری از تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ها در حوزه تبلیغات ، حاصل مباحثات و طرح موضوع های کارشناسان تبلیغات در همین همایش ها است.همایش هایی که هشت دوره آن سپری شده و نهمین دوره آن در آستانه برگزاری است.
در ادامه مروری داریم بر برگزاری این همایش ها:
این همایش ها از سال 1382 آغاز شد و اولین ودومین دوره آن در دی ماه سال های82 و 83 و و با هدف یکسان سازی شیوه نظارت و بازآموزی مطالب، قوانین و اصول مربوط به حوزه کاری کارشناسان و ارتقای سطح فنی و علمی آنان، در زمان مسؤولیت مجتبی آقایی برگزار شد. میهمانان این دو دوره کارشناسان تبلیغات سراسر کشور بودند. 
دوره سوم این همایش ها، ششم و هفتم  دی ماه سال 1385  در تهران  برگزار شد.
دوره چهارم این همایش ها در 30 بهمن و اول اسفند سال 1386 در شیراز و با  هدف آشناسازی کارشناسان تبلیغات ادارات کل با عناوینی همچون اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی، قوانین و مقررات تبلیغات، یکسان سازی شیوه رسیدگی به درخواست متقاضیان تأسیس کانون آگهی و تبلیغاتی، چگونگی صدور پروانه فعالیت و نظارت بر فعالیت کانون های تبلیغاتی و رفع ابهامات موجود برای این کارشناسان برگزار شد.
پنجمین دوره این همایش ها که خراسان رضوی میزبان آن بود هفدهم تا نوزدهم مهر سال 1387 برگزار شد. میهمانان این دوره از همایش مدیران کل، معاونان و کارشناسان تبلیغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور بودند و هدف از برگزاری این دوره همایش، دسترسی به شیوه های جدید در امر نظارت بر تبلیغات و مسائل پیرامون آن و تصمیم گیری پیرامون مسائل تبلیغاتی عنوان شده بود.
ششمین همایش 26 و 27 اردیبهشت سال 1388 در تهران با حضور ، رئیس مرکز اصناف و بازرگانان و دبیر عالی هیئت نظارت، رئیس پلیس نظارت بر اماکن ناجا و کارشناس ارشد فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.  بحث و بررسی پیرامون مسائل تبلیغات، بررسی موضوع تشکیل اتحادیه کانون های تبلیغاتی و همکاری ادارات کل با دستگاه های ذیربط مثل پلیس اماکن ناجا، وزارت بازرگانی و... از جمله اهداف برگزاری این دوره همایش بود.
در این چهار دوره علیرضا کریمی مسؤولیت دفتر تبلغات و اطلاع رسانی را به عهده داشت.
دوره ششم ، هفتم و هشتم نیز در تهران و در زمان مسؤلیت احسان اله حجتی برگزار شد. میهمانان ششمین دوره از این همایش ها کارشناسان تبلیغات، نمایندگان کانون های تبلیغات و روسای انجمن های هر استان بودند.
در همایش هفتم  رونمایی از سامانه سراسری تبلیغ صورت گرفت . این همایش با هدف بازآموزی قوانین و مقررات تبلیغاتی و یکسان سازی صدور پروانه های فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی، ساماندهی فعالیت‌های کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در سراسر کشور، بازشناسی نقاط ضعف در اعمال قوانین و ایجاد وحدت رویه برگزار شد.
هدف هشتمین دوره از این همایش ها، رفع اشکالات استفاده از سامانه سراسری تبلیغ، تدوین نظام‌نامه یکسان‌سازی رسیدگی به فعالیت‌های کانون‌های آگهی و تبلیغات، یکسان سازی فعالیت ها و بازآموزی سامانه تبلیغ بود.


نام دوره

زمان

مکان

اولین همایش

24و 25 دی 1382

هتل امیر تهران

دومین همایش

24 و 25 دی 1383

هتل امیر تهران

سومین همایش

6و7 دی ماه 1385

هتل امیر تهران

چهارمین همایش

30بهمن و 1 اسفند 1386

استان فارس- شیراز

پنجمین همایش

17و 19مهر1387

استان خراسان رضوی- مشهد

ششمین همایش

6و7 دی 1387

هتل البرز تهران

هفتمین همایش

3و4 اسفند1390

هتل البرز تهران

هشتمین همایش

3و4 تیرماه 1391

هتل باباطاهر تهران


دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲