رونمایی از سایت جشتواره برترین های تبلیغات :آیین رونمایی از سایت جشنواره برترین های تبلیغات با حضور دکتر محمد حیدری مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتبد، مدیران دفاتر تبلیغاتی و روابط عمومی برگزار شد

در این مراسم که در روز دوشنبه هفتم دی ماه در هتل اسپیناس برگزار شد، مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرط ورود به دنیای تبلیغات را داشتن علم و دانش دانست و گفت: کسانی که در نظام تبلیغات فعالیت می‌کنند باید علم داشته باشند و ما باید برای رسیدن به سطح جهانی آموزش‌های لازم را در کشور ایجاد کنیم.
حیدری ادامه داد: این جشنواره با انتخاب شعار خلاقیت در تلاش است به نیاز مهم و ضروری تبلیغات کشور پاسخ دهد. تبلیغات ابزاری است که نظام‌های سیاسی سعی می‌کنند برای مشروعیت‌سازی از طریق پروپاگاندا در مرز‌های داخلی خود از آن استفاده می‌کنند. در خارج از مرزها نیز تبلیغات می‌تواند ابزار تهاجم فرهنگی باشد و اندیشه‌های سیاسی را پرورش دهد و توزیع کند.
وی متذکر شد: تبلیغات می‌تواند گمراه کننده و آگاه‌کننده باشد. استفاده از این شمشیر برنده‌ی دو لبه نیاز به آموزش و دانایی دارد.
حیدری در ادامه درباره تاثیرات تبلیغات گفت: تبلیغات ابزار نفوذ در ذهن برای تغییر رفتار است که مخاطب را وادار می‌کند بدون منطق به انجام‌ عمل‌ مورد تبلیغ دست بزند.
مدیر کل تبلیغات وزارت ارشاد با هوشمندانه خواندن شعار این جشنواره گفت: یکی از بحث‌های مهم در کشور کم‌توجهی به مشتری است. کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند حق و وظایفی در قبال مخاطب و صاحب تبلیغ دارند.
وی یکی از اهداف این جشنواره را ایجاد پیوند بین تبلیغات درست و اقتصاد خصوصا اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تبلبغات با پتانسیل علمی داخل کشور می‌تواند گره‌گشای رکود اقتصادی باشد. ما وارد فضای پساتحریم شدیم و بازار ایران رونق یابد کانون‌های تبلیغاتی می‌توانند شبکه‌ای اشتغال‌زایی در کشور ایجاد کنند.
حیدری درباره سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره تصریح کرد:این وزارت خانه در این دوره حمایت، نظارت و هدایت تبلیغات را در دستور کار دارد. در نظر داریم با حفظ حریم قانونی همکاری و تعامل با کانون‌های تبلیغاتی را گسترش دهیم تا از ظرفیت‌های کشور برای اعتلای اقتصاد و اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی  درپایان با اعلام تلاش وزارتخانه برای ایجاد مدرسه‌ی تبلیغات در کشور گفت: این مدرسه باید در شأن اقتصاد و فرهنگ کشور باشد تا هر موسسه و گروهی با هر استعداد و توانایی بتواند بخشی از بار تبلیغاتی کشور را به منزل مقصود برساند
همچنین در  ابتدای جلسه  هوشمند سفیدی رئیس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، ضمن ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این جشنواره گفت: با مرور تجربه‌ سال گذشته تلاش کردیم از همه‌ دوستانی که در صنعت تبلیغات فعال هستند استفاده کنیم تا دوره دوم جشنواره متعالی‌تر و مفیدتر برگزار شود.
وی ادامه داد: تبلیغات ایران برای رشد و توانمندتر شدن نیاز به برگزاری این جشنواره با نظام داوری مطمئن و با استانداردهای جهانی داشت
سفیدی ضمن اشاره به افزایش استانداردهای دوره دوم گفت: سایتی که امروز از آن رونمایی می‌شود حاصل چهار ماه تلاش و برنامه‌ریزی است و امکانات مختلفی چون ثبت‌نام الکترونیکی به آن اضافه شده است. همچنین در این دوره سیستم داوری را از لحاظ کمی و کیفی متحول کردیم.





سه شنبه ۰۷ دى ۱۳۹۵