دومین دوره جشنواره‌ برترین‌های تبلیغات ایران برگزار شد:مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی تبلیغات در کشور است

محمد حیدری مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران علیرغم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل قبولی که دارد،کاستی‌ها هم دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها متولی تبلیغات در کشور تلاش می‌کند تا زمینه را برای فعالیت تمامی علاقه‌مندان به حوزه صنعت تبلیغات، از جمله در حوزه‌های پژوهشی و اجرایی فراهم کند. وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی یک نگاه راهبردی جدید نسبت به تبلیغات دارد که همانا معطوف بودن به نوآوری، خلاقیت، اثربخشی، تعامل، همفکری و همکاری با تمامی دستگاه‌ها و فعالان ذیربط در این حوزه است.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های صنعت تبلیغات برای تبیین دستاوردهای کشور در حوزه‌هایی مانند اقتصاد، صنعت و مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: تبلیغات می‌تواند پل ارتباطی خوبی میان تمامی این عرصه‌ها باشد و می‌تواند در حل چالش‌های کشور نقش مؤثری ایفا کند؛ به شرطی که از ظرفیت‌های آن به درستی استفاده شود.
حیدری با بیان اینکه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب قانون، از همه فعالان حوزه صنعت تبلیغات حمایت خواهد کرد و آنها را هدایت می‌کند، گفت: ما در حوزه نظارت هم نیازمند نهادسازی و اصلاح روش‌های سنتی با  وضع قوانین و مقررات کارآمد  و به‌ روز هستیم.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم انحصارزدایی و شفاف‌سازی در حوزه تبلیغات تأکید کرد و یادآور شد: با تمسک به آموزه‌های دینی و منویات مقام معظم رهبری و با رعایت ارزشهای دینی و اخلاقی باید صنعت تبلیغات را احیاء کنیم. متأسفانه منظومه نظام تبلیغاتی کشور منسجم نیست این منظومه شامل سازمان‌های نظارتی، ارکان اجرایی و یا همان کانون‌های تبلیغاتی، صاحبان رسانه و کسانی که صاحب آگهی و سفارش‌دهنده می باشد، این منظومه باید به یک هماهنگی و تعادل برسند؛ زمانی که این هماهنگی و همکاری به مرز تعادل رسید تبلیغات می‌تواند رشد کیفی لازم را در کشور بدست آورد.
در پایان این برنامه از حامیان معنوی، رسانه‌ای و همچنین برگزیدگان دومین دوره جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، با اهدای لوح سپاس و شاهین‌ طلایی، نقره‌ای و بُرنزی و همچنین دیپلم افتخار تقدیر بعمل آمد.
وی با بیان اینکه اختصاص دادن یک بخش از جشنواره برترین های تبلیغات به اقتصاد مقاومتی گفت: حوزه تبلیغات کشور رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد و تبلیغات باید اقتصاد مقاومتی را به یک گفتمان عمومی تبدیل نماید و تبلیغات در خدمت اقتصاد مقاومتی است. چنانچه بتوان از ظرفیت های نظام تبلیغاتی کشوربه درستی بهره برد می توان برندهای معتبر ایرانی را در کشورهای منطقه تبلیغ کرد و به بند 12 سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاند.

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵