وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برنامه ریزی روشمند در فعالیت های فرهنگی تاکید کرد

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برنامه ریزی روشمند در فعالیت های فرهنگی تاکید کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی این وزارتخانه بر برنامه ریزی روشمند در فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این آیین با تاکید بر این مطلب افزود: اگر بخواهیم اتفاقات درستی پدید بیآید باید برنامه ریزی روشمند داشته باشیم و از کارها و اقدامات سلیقه ای فاصله بگیریم. وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در انجام فعالیت ها ادامه داد: برنامه ریزی سهم بسزایی در ایفای نقش وزارتخانه ها و سازمان ها و تحقق اهداف دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برنامه های ٥ ساله، سند چشم انداز توسعه و اتفاقات ملی و دولتی و دستگاه ها را برنامه ریزی درست و دقیق پیش می برد، بنابراین باید نسبت به اهمیت آن در این زمینه توجه داشت. وی افزود: هر وزیری در چارچوب برنامه های دولت باید اقداماتی را انجام دهد و در اینجا نقش دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارتخانه ها پر رنگ می شود و این دفاتر هدایتگر و موتور محرکه برنامه ها و تحقق اهداف وزارتخانه ها و سازمان ها محسوب می شود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: هر چه قدر دفاتر برنامه ریزی گویاتر و فعال تر باشند، نقش سازمان ها بهتر محقق خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های علمی بهروز فتحی مدیرکل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی این وزارتخانه گفت: آقای فتحی شناخت کامل از معاونت ها و سازمان های مختلف وزارتخانه دارند و این امر موجب شد در مدتی که مسئولیت این دفتر را بر عهده داشتد این دفتر ارتقا یابد. صالحی همچنین با اشاره به ویژگی های شخصیتی علی اصغر سید آبادی افزود: آقای سید آبادی دارای ذهنی روشن با ایده پردازی نو و جدید است که بسیاری از طرح های ایشان از جمله پایتخت کتاب ایران، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه های کتابخوانی قابل اجرا بوده است. وی ادامه داد: امیدوارم با حضور آقای سید آبادی در دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات و فعالیت های گذشته استمرار و با ایده پردازی های نو به نتایج بهتری برسیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح برخی انتظارات خود از این دفتر افزود: هم افزایی این دفتر با دفاتر برنامه ریزی و مطالعاتی معاونت ها و سازمان های مختلف وزارتخانه ضروری است و می تواند در کارهای پژوهشی تعامل مناسبی با پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات و همچنین حوزه های پژوهشی دیگر سازمان ها و نهادها داشته باشد. وی در ادامه گفت: این دفتر همچنین باید نگاه هدایتگر نسبت به مسائل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد تا به اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی کمک شود.

در ابتدای این آیین بهروز فتحی مدیرکل سابق دفتر مطالعات وبرنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری وزرای پیشین این وزارتخانه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد و گفت: توجه به برنامه ریزی دقیق و روشمند همواره از دغدغه های دکتر صالحی بوده و هست. وی با اشاره به عمکرد این دفتر در دوران مسئولیت خود افزود: در این مدت فعالیت های پژوهشی بسیاری از سوی این دفتر انجام شد و ارتباط و تعامل خوبی در این زمینه با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات داشتیم. وی ادامه داد: بحث اقتصاد فرهنگ و هنر در این دوره مورد توجه قرار گرفت که نیاز به تقویت دارد. در پایان این آیین علی اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی با تشکر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برنامه ریزی باید از روش های کلیشه ای، ضعیف و آماری فاصله گرفت و با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود گره ای از کارها باز شود. وی افزود: امیدوارم با همکاری همکاران بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که فاصله بین برنامه ریزی و عملیاتی شدن آن کاهش یابد و به برنامه های عملیاتی تر دست یابیم. در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های بهروز فتحی، حکم علی اصغر سیدآبادی به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی را به وی اهدا کرد.


يكشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷