دام های مهاجرتی شرکت های فروش املاک در شبکه های ماهواره ای

شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به بهانه سودآوری بالایِ خرید ملک و سرمایه گذاری همراه با دریافت اقامت اروپا و کانادا مخاطبان خود را به مهاجرت و در حقیقت، خروج سرمایه از کشور تشویق می نمایند. 

این شبکه ها به طور نظام مند با تبلیغات اغواگرانه و جریان سازی رسانه ای و سوء استفاده از ناآگاهی مخاطبان درباره قوانین و مقررات مهاجرت و خرید ملک در کشورهای دیگر، تلاش دارند تا مهاجرت، سرمایه گذاری و اقامت و خرید ملک در برخی کشورها از جمله ترکیه، دبی، کانادا، قبرس و ... را برای سرمایه ‏گذاران داخلی موجه و سودآور جلوه دهند.

احسان اله حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با اشاره به این مطلب افزود: گزارش ‏های پایش این روند به طور پیوسته همراه با تحلیل گزارش‏ های آماری برای مراجع ذی صلاح ارسال می شود و کارگروه های ویژه ای در دستگاه های اجرایی کشور با هدف مقابله و جلوگیری از غارت اموال و سرمایه های مردم و پایش چگونگی انتشار آگهی های تبلیغاتی این شبکه ها فعال شده اند تا اثرات بازارسازی دروغین بر جامعه و افکار عمومی را با تولید و تحلیل محتواهای رسانه ای مناسب اطلاع رسانی نمایند.

محمدحسن احمدپور رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران (اصکابا) نیز در همین زمینه می گوید: با توجه به این که تلاش های ایجابی و سلبی دستگاه های نظارتی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی برای جلوگیری از تبلیغات و فروش محصولات و کالاها در این شبکه ها، موفقیت آمیز بوده و این تبلیغات از شبکه های ماهواره ای حذف شده اند، تبلیغات مربوط به مهاجرت نیروهای متخصص و دانش آموخته، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، اعزام نیروی کار حرفه ای و متقاضیان به تحصیل در خارج، توسط موسسات غیرمجاز و غیرقانونی در این شبکه ها انجام می شود.

وی تاکید کرد تبلیغات مهاجرتی که از طریق شرکت های فعال در کشورهای خارجی انجام می شوند، قانونی نیستند و تبلیغات داخل کشور نیز تنها توسط موسسات دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجاز است.


سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸