آشنایی با "تبلیغات پنهان در بازاریابی" در 10 فصل

"تصور جهان بدون تبلیغات، دیگر غیرممکن به نظر می‌آید. یک شهروند در زندگی روزمره خود روزانه بیش از یکصد آگهی تبلیغاتی، مشاهده می‌کند."
کتاب "تبلیغات پنهان در بازاریابی"، با بیان این مطلب در آغاز ارائه مطالبش به مخاطب، او را به چالشی درباره تاثیر تبلیغات بر روزمرگی‌های افراد دعوت می‌کند. این کتاب، تبلیغات را ابزاری مهم در بازاریابی معرفی می‌کند که می‌تواند نقشی اساسی در سیاست‌ها و استراتژی‌های بازاریابی ایفا کند.
علی سلیمانی بشلی، مشاور و محقق بازاریابی و وجیهه طالبی، دو نویسنده کتاب "تبلیغات پنهان در بازاریابی" نظریات خود را در این زمینه، در 10 فصل تشریح کرده‌اند و برای ملموس بودن مطالب کتاب، از مثال‌های عینی متعدد و باورپذیری بهره گرفته‌اند.
از خواندنی‌های کتاب یاد شده، پیشگفتاری از دکتر پرویز درگی، مدرس دانشگاه، مشاور و محقق بازاریابی است که در آن ابزارهای ترویج را برمی‎شمارد و به بیان تعاریفی در خصوص "تبلیغات‌زدگی" و "تبلیغات پنهان" می‌پردازد. ذکر مثال‌هایی قابل درک برای دریافت راه‌کارها و چاره موثر از نقاط قوت پیشگفتار به شمار می‌رود و در نتیجه مخاطب به آسانی با روش‌های مواجهه با اثرات سوء تبلیغات زدگی و آثار آن آشنا می‌شود.
نگرشی بر تبلیغات پنهان و نامحسوس، تبلیغات پنهان در فیلم‌های سینمایی، تبلیغات پنهان در شبکه‌های خبری، تبلیغات پنهان در شعر و موسیقی، تبلیغات پنهان و نامحسوس در کتاب، تبلیغات پنهان در بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی، تبلیغات پنهان در برنامه‌های تلویزیونی، تبلیغات پنهان در اینترنت، تبلیغات پنهان در فیلم‌های کارتونی و انیمیشن و تبلیغات پنهان در ورزش، موضوعات فصول ده‌گانه این کتاب به شمار می‌روند که در قالب توصیفی کوتاه همراه با مثال‌هایی کاربردی هر فصل را در برمی‌گیرند.
"تبلیغات پنهان در بازاریابی"، کتابی از انتشارات "بازاریابی" در سال 1390 است و ویراستاری آن به اهتمام احمد آخوندی و محسن جاوید مؤید انجام شده است.
علاقمندان به موضوع تبلیغات و بازاریابی، می‌توانند در بخش پایانی این کتاب با فعالیت‌های شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی TMBA نیز آشنا شوند.