«مدیریت تبلیغات» در 8 فصل

کتاب را که باز کنید با این تعریف مواجه می‌شوید: «قویترین تبلیغات نیز نمی‌تواند در بلند مدت کالای نامرغوب ما را بفروشد. یادمان باشد، باید با مشتری روراست باشیم، برای این که خوب کالا بفروشیم، باید کالای خوب داشته باشیم. برای آن که تبلیغ، موفق از آب درآید، باید قبل از آن، یکسری کارها درست انجام شده باشد، از جمله؛ کالای خوب، توزیع مناسب، قیمت مناسب و ... سپس باید از "تبلیغ" انتظار داشته باشیم. »
این جملات در صفحه آغازین کتاب «مدیریت تبلیغات» از زیر چشم عبور می‌کند! کتابی که در 8 فصل به ارزیابی اثر تبلیغات بر بازاریابی می‌پردازد.  
از نکات مثبت و مؤثر این کتاب، لحن صمیمانه و استفاده از کلمات آسان در جملات است که همین موضوع مخاطب را در روان خوانی یاری می‌رساند و به او کمک می‌کند در یافتن داده‌های تبلیغاتی، ارتباطی خوب با مطالب برقرار کند.
این کتاب را دکتر محمود محمدیان، عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی به رشته تحریر در آورده است. «مدیریت تبلیغات» از سوی نشر «حروفیه» منتشر شده و در 330 صفحه مطالب منسجمی را در حوزه تبلیغات در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.
محمدیان در بخشی از کتاب می‎نویسد: «اگر نظام بازاریابی سازمان را به مثابه یک تیم فوتبال فرض کنیم، آمیزه ترویج و در رأس آن تبلیغات، مهاجمان این تیم محسوب می‌شوند. اگر قرار است مهاجم گل بزند، در درجه اول باید به توپ برسد و در درجه دوم مهاجم گل زن باشد. قویترین مهاجم هم اگر توپ دریافت نکند، نمی‌تواند گل بزند.»
"تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران"، "از دریاچه تبلیغات تا اقیانوس بازاریابی"، "اهداف تبلیغ"، "بودجه‌بندی تبلیغات"، "پیام تبلیغ"، "رسانه"، "ارزیابی اثربخشی تبلیغات"و "کجروی ها  و انحرافات در تبلیغ" عناوین هشت گانه فصول این کتاب هستند. ضمیمه این کتاب با عنوان "روابط عمومی" و بخش "فرهنگ واژگان و اصطلاح‌ها" نیز به منظور استفاده علاقمندان در انتهای فصول این کتاب مورد توجع قرار گرفته است.