«برای ساخت نشان تجاری(برند) به چکش و میخ نیاز دارید. جایگاه نشان تجاری، یک مفهوم کلامی یا همان میخ است و ابزاری که این میخ را به ذهن مصرفکننده فرو میکند، چکش بصری است. به بیان دیگر، از آنجا که تصاویر، قدرتی احساسی دارند، ولی نوشتهها یا پیام شنیداری از چنین قدرتی برخوردار نیستند، ایده کلامی باید وجههای تصویری پیدا کند تا بتواند در ذهن مصرفکننده نفوذ کند؛ به عبارت دیگر برای کوبیدن میخ، به یک چکش با قدرتی شگفتانگیز نیاز دارید. چکش بصری، بهترین، مؤثرترین و قانعکنندهترین راه برای نفوذ به ذهن مشتری است.»
مطالبی که گفته شد، دلیل نامگذاری کتابی نوشته «لورا ریس» است که در 13 فصل، ورود دنیای «تبلیغات» را به عصر تصاویر شرح میدهد.
لورا ریس یکی از خبرگان راهبردهای نشانتجاری، نویسندهای با کتابهایی پرفروش، سخنرانی پرطرفدار و شخصیتی تلویزیونی است. او رییس شرکتی بزرگ است و به مدت 18 ماه به شرکتهای مختلفی در جایجای دنیا سفر کرده و در خصوص راهبردهای نشان تجاری به آنها مشاوره داده است. اثر «چکش بصری» حاصل نگاهی است که ریس به تغییرات چهاردهه در حوزه تبلیغات، بازاریابی، مفهوم جایگاهسازی و جایگاهیابی نشانهای تجاری داشته است. وی معتقد است، تصاویر قدرتی احساسی دارند که نوشتهها یا پیامهای شنیداری ندارند!
ترجمه کتاب «چکش بصری» را شاهین ترکمن و آتنا مقدم، در سال 1393 به پایان رساندند و در نشر سیته، در 181 صفحه چاپ و منتشر کردند. "چکش و قدرت شگفتآورش"، "میخ؛ هدف نهایی"، "سر و شکل ساده بهترین است"، "رنگ؛ خلاف انتظار عمل کنید"، "محصول چکش ایدهآل"، "بستهبندی؛ متفاوتش کنید"، "پویایی از ایستایی مؤثرتر است"، "بنیانگذاران چکشهای بالفطره"، "نمادها به تصویر کشیدن نادیدنیها"، "ستارگان؛ بایدها و نبایدها"، "جانوران؛ تیرهشناسی به دردتان خواهد خورد"، "میراث؛ داراییهای گذشته را به کار ببندید" و در پایان "چکش شما؛ چطور یکی برای خود پیدا کنید" عناوین 13 فصل این اثر را تشکیل میدهند.
در پایان کتاب میخوانید: «میخ اهمیت بیشتری دارد و چکش قدرت بیشتری. درک این مسأله ساده نیست و این کتاب به همین دلیل نوشته شده است.»