طرح تاسيس اتحاديه كانون‌های تبليغاتی تصويب شد

طرح تاسيس اتحاديه مدرسه‌ها و كانون‌های تبليغاتی به صورت استانی از سوي وزارت بازرگاني تصويب شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبليغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اين پس در استان‌هايی كه تعداد كانون تبليغاتی آن حداقل 50 كانون و در تهران حداقل 100 كانون دارای مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، اين اتحاديه به صورت استانی شكل خواهد گرفت.
طرح تاسيس اتحاديه كانون‌های تبليغاتی استان‌ها از سوی دفتر تبليغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پيشنهاد شد كه سال گذشته طی نامه‌ای از سوی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزير بازرگانی عنوان شد كه در نهايت با تاييد وزارت بازرگانی و كميسيون هيات نظارت بر اصناف، طرح مورد نظر تصويب شد.
گفتنی است پس از ابلاغ اين مصوبه در تهران با حضور حداقل 100 و در شهرستان‌ها 50 كانون امكان شكل‌گيری مجمع مستقل اين اتحاديه فراهم خواهد شد.
كميته كارشناسی طرح تاسيس اتحاديه موسسه‌ها و كانون‌های متشكل از نمايندگان هيات عالي نظارت بر اصناف وزارت بازرگانی، مركز اصناف بازرگانان وزارت بازرگانی، دفتر تبليغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره كل نظارت بر اماكن عمومی ناجا، دفتر حقوقی وزارت بازرگانی، مجمع صنوف توزيعی و خدماتی و مجمع صنوف توليدی و خدمات فنی، بوده است.
ضمنا در استان‌هايی كه در آنها تعداد كانون‌های آگهی به 50 نمی‌رسد، كانون‌های موجود در قالب عضويت در يكی از اصناف همسنخ به عضويت می‌آيند و در صورت رسيدن به حد نصاب حداقل اتحاديه مزبور تشكيل خواهد شد.
اتحاديه موسسه‌ها و كانون‌های تبليغاتی در راستای طرح حمايت دولت از تشكل‌های صنفي برای برعهده گرفتن امور مربوط به خود تشكيل مي‌شود


جمعه ۳۱ تير ۱۳۸۴