اقناع افکار عمومی، کلید مقابله فرهنگی با قاچاق
دومین
نشست کمیته تخصصی فرهنگ و رسانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، رییس کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد و
نمایندگان دستگاه ها و سازمان های عضو کمیته روز 2شنبه بیستم آبان ماه جاری برگزار
شد.
محمد
خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست
با تأکید بر اینکه پدیده ی قاچاق، مفهومی بین المللی و گسترده است و به واسطه ی گستره
اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در تمام سطوح جامعه تأثیرگذاری دارد، گفت: افکار
عمومی و سهم و نقش آحاد جامعه در موضوع مقابله ی فرهنگی با قاچاق، مسأله ی
پراهمیتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی
جریان سازی رسانه ای و استفاده از روش های تبیینی و اقناعی را برای تنویر افکار
عمومی موثر دانست و اظهار داشت: اطلاعات موثر و موثق که امکان قضاوت و مقایسه را
نسبت به مفهوم قاچاق و اثرات مخرب آن در وجوه مختلف افزایش دهد و به سادگی، زمینه
ی درک و فهم مخاطب را فراهم نماید، باید توسط کمیته ی فرهنگ و رسانه تولید شده و
در اختیار عموم قرار گیرد.
عبداله
هندیانی رییس کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز
در این نشست با اشاره به برگزاری گردهمایی ارایه نیازهای فناورانه در پیشگیری و
مبارزه با قاچاق گفت: این گردهمایی 3 روزه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست
جمهوری، شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نوآور و دستگاه ها و سازمان های عضو ستاد
با هدف گسترش مشارکت های مردمی در پیشگیری و مقابله با قاچاق در پانزده محور و موضوع
برگزار خواهد شد.