هم افزایی تولیدکنندگان، فعالان تبلیغات و دولت:تقویت تولید در دوران تحریم

میزگرد تخصصی "تبلیغات در فضای تحریم" با هدف تبیین فرصت­ ها و تهدیدهای موجود با حضور نمایندگانی از صنوف تولیدکنندگان، صاحبان کسب و کارهای تبلیغاتی و کانون ­های آگهی و تبلیغاتی 24 شهریور جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در دومین میزگرد تخصصی که برای بررسی فضای حاکم بر تبلیغات در شرایط تحریم و اثرات آن در تولیدات و فروش کالا و خدمات برگزار شد، "تسهیل فضای کسب و کار، بهره گیری از فرصت­های ایجاد شده در این فضا، تقویت و توسعه برندهای موجود و توجه به افزایش صادرات کالا و خدمات به کشورهای دیگر" مورد تأکید قرار گرفت.

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی میزبان نمایندگان گروه سرمایه­ گذاری یک و یک، گلرنگ پخش، تک ماکارون و تلاونگ و کانون های آگهی و تبلیغاتی ارتباط صنعت، ایران نوین کیش، بادکوبه، آیینه آفتاب، داروگ و سیته در میزگرد دوم تخصصی تبلیغات بود.

احسان اله حجتی مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در این میزگرد با اشاره به برنامه های این دفتر برای توسعه ظرفیت های تبلیغاتی موجود در مسیر رونق تولید و اشتغال، گفت: کمک به افزایش صادرات کالا از طریق توسعه ظرفیت های تبلیغاتی شرکت های داخلی در خارج، تغییر شرایط و استفاده از رسانه های ارزان تر، انتقال مفاهیم جدید و به روز در این حوزه و تقویت نقش حمایتی دولت در این عرصه از جمله فعالیت هایی است که در این دوره به آن ها پرداخته می شود.

وی افزود: "خلق فرصت مناسب برای سرمایه­گذاران و صاحبان صنایع داخلی در راستای رشد و توسعه و افزایش کیفیت کالاهای تولیدی کشور، نقش حمایتی دولت برای تسهیل و تسریع حضور جهانی، تقویت برندها در داخل و خارج کشور و برطرف کردن برخی محدودیت­ ها در این مسیر برای کاهش اثرات تحریم ها" از جمله مباحثی بود که نمایندگان شرکت های حاضر در میزگرد اعلام کردند.

بر اساس این گزارش "برگزاری این میزگرد­ها با هدف چابک ­سازی در تصمیم‌گیری­ ها و هم ­افزایی بخش­ های دولتی، تولیدی و تبلیغاتی و ایجاد چارچوب­ ها و بسترهای لازم در بخش­ های دولتی ذیربط برای انجام هماهنگی ­های حمایتی و تشویقی، تأکید بر نقش ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت فرهنگ استفاده از برندها و کالا و خدمات داخلی در افکار عمومی" از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود.

کارگروه تخصصی تبلیغات زیر مجموعه کارگروه های تخصصی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی است که با هدف اتخاذ تدبیرهای لازم برای حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی و تحقق اهداف اشتغال زایی، اقدامات ضد تحریمی، تقویت اقتصاد ملی و تولید ثروت در این حوزه شروع به کار کرده است.


دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸