آییننامه تبلیغاتِ پولی و بانکی ابلاغ شد
هیات وزیران آیین نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی را ابلاغ
کرد.
به
گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، آیین نامه تبلیغات پولی و بانکی
موضوع بند ت ماده 14 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و
فرهنگی کشور که از سوی بانک مرکزی پیشنهاد شده بود در نشست 8 دی ماه هیات وزیران
مطرح و تصویب شد و انجام هرگونه تبلیغات پولی و بانکی نیز
از زمان ابلاغ، تنها در چارچوب این آییننامه مجاز خواهد بود.
آییننامه تبلیغات پولی و
بانکی پس از تصویب قانون برنامه ششم توسعه از سال 1396 با پیشنهاد بانک مرکزی و
همکاری وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای ذیربط تنظیم و نهایی شده
است.
تبلیغات پولی و بانکی آن
دسته از تبلیغاتی تعریف شدهاند که در راستای؛ "ارتباط هدفمند با همگان یا
گروههای خاص برای معرفی خدمات پولی و بانکی از طریق رسانهها"، تولید و
منتشر شوند.
وزارت
فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس ماده 10 این آیین نامه ناظر بر حسنِ اجرای آن در
موسسات و نهادهای تحت نظارت خود است و میتواند در صورت احراز تخلف با آنها برخورد
قانونی نماید و متخلفان تا 10 برابر هزینه تبلیغات جریمه نقدی خواهند شد. همچنین،
سفارشگیرندگان موظف شدهاند مفاد این آییننامه را در انجام سفارشهای تبلیغاتی،
رعایت کنند.
مطابق تبصره ماده 2 این
آییننامه، اجرای مقررات آن نافیِ لزومِ رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور
مانند آییننامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی و
دیگر قوانین و ضوابط نیست.
بر همین اساس، رسانههای موجود از جمله صدا و سیما، مطبوعات چاپی، پیامرسانهای اجتماعی، خبرگزاریها، رسانههای محیطی و سینما مشمول مقررات و ضوابط این آییننامه هستند.
دانلود آییننامه تبلیغات پولی و بانکی