نظارت بر فعالان تبلیغات مد و لباس در فضای مجازی
اقدامات
تبلیغاتی فعالان، مجریان و مانکن های نمایش های مد و لباس در فضاهای تبلیغاتی پایش
و ارزیابی می شود.
به
گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، این دفتر همراه با زمینهسازی
استفاده از ظرفیتها و ابزارهای تبلیغاتی در حمایت از کسب و
کارهایی که فعالیت خود را مطابق با قوانین و مقررات انجام می دهند، عملکرد فعالان تبلیغاتی
را نیز به طور دقیق نظارت و ارزیابی می کند.
احسان
اله حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با بیان این مطلب افزود: با توجه به
گزارش برخی ناهنجاری ها در حوزه تبلیغات در فضای مجازی، با ابلاغ اخیر این دفتر، اداره
های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها موظف به نظارت دقیق تر و گزارش اقدامات
نظارتی خود هنگام صدور و اجرای طرح های تبلیغاتی در رسانه های محیطی، آگهی نامه
ها، فضای مجازی و دیگر فضاهای تبلیغاتی شده اند.
وی مسئولیت
مغایرت پوشش ها و آرایش مانکن های حاضر در تبلیغات با هنجارها، اخلاق و نیز قوانین
و مقررات تبلیغاتی را بر عهده مجریان تبلیغات، برگزارکنندگان رویدادها و فعالان مد
و لباس دانست و گفت: دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی همچنین با همکاری کارگروه
ساماندهی مد و لباس کشور بر اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی در نمایشگاه های مد و
لباس یا رویدادهای مشابه که برای معرفی، طراحی و تولید پوشاک برگزار می شوند، جدی
تر و دقیق تر نظارت خواهد کرد.
مدیر
کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با اشاره به همکاری پشت پرده برخی دست اندرکاران
تبلیغاتی با فعالان مد و لباس در شبکه های مجازی با هدف ترویج پوشش های نامتناسب و
خارج از عرف و اخلاق جامعه افزود: کانون های آگهی و تبلیغاتی استان ها و تشکل های
مربوط به ویژه آن هایی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از همکاری مانکن های
مد و لباس در تبلیغات بهره برداری می کنند، باید با رعایت دقیق
قوانین و مقررات تبلیغاتی از فعالیت های خلاف موازین عرفی و اخلاقی پرهیز نمایند.
حجتی در
پایان اضافه کرد با کانون های آگهی و تبلیغاتی که تخلف آن ها بر اساس گزارش سازمان
ها و نهادهای ذیربط یا پایش و ارزیابی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محرز شود بر
اساس قانون به شدت برخورد و در مورد اعتبار پروانه فعالیت و ادامه فعالیت آنها
تصمیم گیری خواهد شد.