تشكیل بخش ویژه رسیدگي به تخلفات تبلیغاتي در دادسراي نظام پزشكي

معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي از تشكیل بخش ویژه‌اي در دادسراي انتظامي نظام پزشكي تهران براي رسیدگي به تخلفات تبلیغاتي پزشكي و بهداشتي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، نیك نژاد با اعلام این خبر تصریح كرد: « با تشكیل این بخش ویژه، ‌پرونده تخلفات صاحبان حرفه‌‌هاي پزشكي از دستورالعمل نحوه تبلیغات و آگهي‌هاي دارویي و مواد خوراكي ، آشامیدني و بهداشتي و امور پزشكي ، به سرعت و خارج از نوبت بررسي و احكام مربوط صادر خواهد شد . همچنین تخلفات سایر افراد حقیقي و حقوقي از این دستور‌العمل با شكایت سازمان نظام پزشكي به مراجع قضایي ارجاع مي شود». وي در باره نحوه تشكیل پرونده براي این گونه تخلفات توضیح داد: « موارد تخلف از قانون درباره تبلیغات پزشكي و بهداشتي با ارجاع از معاونت نظارت و برنامه ریزي سازمان و وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكي با گزارش افراد حقیقي و حقوقي قابل رسیدگي است».
معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي از تمامي رسانه‌ها و مطبوعات درخواست كرد از پخش و انتشار هر گونه آگهي تبليغات پزشكي و بهداشتي بپره‍‍یزند و درخواست كنندگان را براي اخذ مجوز به سازمان نظام پزشكي هدایت كنند. وي گفت :«‌ در صورت انتشار آگهي و تبلیغات غ‍یر قانوني ، مطبوعات خاطي به مراجع ذي صلاح قضایي معرفي مي شوند و مورد پیگرد قانوني قرار مي گیرند».


دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵