نخستين جشنواره ملي رسانه هاي ديجيتال و نرم افزارهاي چند رسانه اي برگزار مي شود

توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
نخستين جشنواره ملي رسانه هاي ديجيتال و نرم افزارهاي چند رسانه اي برگزار مي شود

نخستين جشنواره ملي رسانه هاي ديجيتال رقمي و نرم افزارهاي چند رسانه اي از سوي مركز توسعه‌ فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خرداد ماه سال آينده برگزار مي شود.
به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، "عيسي زارع پور"، رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اعلام اين خبر گفت: « تمامي آثار و محصولات ديجيتالِ فرهنگي و هنري در چهار بخش اصلي بسته هاي نرم افزاري چند رسانه اي، پايگاه هاي اينترنتي، بازي ها و سرگرمي هاي رايانه اي و نرم افزارهاي وي‍ژه دستگاه هاي تلفن همراه در اين جشنواره ارزيابي مي شوند».
وي افزود : «تمام آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره ، هفته اول خرداد ماه سال 86 در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران به نمايش گذاشته مي شوند».
به گفته زارع پور، نشست ها و ميزگردهاي علمي، كارگاه هاي آموزشي ، جشنواره هاي اينترتي و بازارچه فروش آثار و محصولات ارسالي از جمله برنامه هاي جنبي اين جشنواره است.


وي در تشريح اهداف اين جشنواره به ايجاد محلي رسمي براي ارائه سالانه آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي و هنري در كشور ، حمايت از توليد كنندگان آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي و هنري ، جريان سازي براي توسعه توليد محتواي ديجيتال فرهنگي و هنري به خط و زبان فارسي در محيط رايانه، كاهش هزينه دسترسي عمومي به ميراث مكتوب تاريخي، علمي، فرهنگي، ديني و هنري كشور، ارتقاي جايگاه و اهميت رسانه هاي ديجيتال، تبليغ و ترويج و توسعه فرهنگ توليد و استفاده ي مناسب از بسته هاي نرم افزاري چند رسانه اي در كشور اشاره كرد.
فراهم آوردن بستر معرفي آثار، محصولات پديدآورندگان و ارايه دهندگان خدمات رسانه هاي ديجيتال و بسته هاي نرم افزاري چند رسانه اي در كشور ، كمك به تعامل مؤثر دست اندركاران رسانه هاي ديجيتال و بسته هاي نرم افزاري چند رسانه اي با يكديگر و مديران و سياست گذاران نظام، كارشناسان و صاحب نظران و مخاطبان بسته هاي نرم افزاري يادشده ، فراهم آوردن بستر رونق و توسعه بازار داخلي و خارجي رسانه هاي ديجيتال و بسته هاي نرم افزاري چندرسانه اي ، ترويج و فرهنگ نقد و رقابت و توسعه كيفي رسانه هاي ديجيتال و بسته هاي نرم افزاري چندرسانه اي در كشور از ديگر اهداف برپايي اين جشنواره است.
زارع پور، همچنين درباره نحوه برگزاري جشنواره گفت: « پس از استخراج معيارهاي داوري و تعيين جوايز اصلي مسابقات از سوي كميته داوران در هر بخش به صورت مجزا به تعدادي از آثار برگزيده جوايزي اهدا مي شود.»
گفتني است، دبيرخانه دائمي جشنواره ملي رسانه هاي ديجيتال و نرم افزارهاي چند رسانه اي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مستقر شده و تا دهم ارديبهشت ماه سال 86 پذيراي آثار خواهد بود.
بنا به گزارش روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مركز توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات و رسانه هاي ديجيتال مسؤوليت پژوهش و برنامه ريزي در حوزه فرهنگ و فناوري اطلاعات" ثبت" صدور مجوز انتشار و حمايت از آثار و محصولات ديجيتال، نظارت و حمايت از فعاليت هاي تبليغي و ترويجي و برگزاري نشست ها و جشنواره هاي تخصصي رسانه هاي ديجيتال و همچنين حمايت از اشخاص حقيقي و حقوقي پديدآورنده آثار و محصولات ديجيتال در كشور را بر عهده دارد.


چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۸۵