افزايش ميزان رشد تبليغات در كشور انگلستان

اگر مایليد میزان رشد اگهی‌های اینترنتی در جهان را مورد بررسی قرار دهید، کشور انگلستان در اين خصوص مناسب است. آگهی‌های آنلاین چند سالی است که به کسب و کاری بزرگ در این کشور تبدیل شده است و شرکت های انگلیسی بیشتر تمایل دارند که از این شيوه استفاده كنند.
سال گذشته میلادی درآمد این نوع آگهی ها در انگلیس رکورد جدیدی را بر جای گذاشت. بر اساس گزارش ها بیش از دو میلیون پوند – حدود 9/3 میلیارد دلار – طی سال 2006 توسط شرکت های سفارش دهنده آگهی در سایت های مختلف اینترنتی هزینه شده است که این میزان یک رشد 41 درصدی نسبت به درآمدی که در سال 2005 از این راه کسب شده است، نشان می دهد. نکته مهمتر این که درآمد 9/3 میلیارد دلاری آگهی های آنلاین در انگلیس برای اولین بار از میزان درآمد آگهی های چاپ شده در رونامه های این کشور – که 7/3 میلیارد دلار بوده – پیشی گرفته است. فراموش نشود که انگلیس در زمره کشورهای دارای بیشترین روزنامه خوان ها است.

سایت اینترنتی گوگل هم پیش از این اعلام کرده بود که طی سال 2006 درآمدش از آگهی های آنلاین سفارشی در انگلیس یک رشد 83 درصدی داشته و به رقم 6/1 میلیارد دلار رسیده است.
آگهی های آنلاین در انگلیس 4/11 درصد از کل درآمد صنعت تبلیغات را در این کشور به خود اختصاص داده اند. این سهم در جهان 8/5 درصد و در آمریکا 7 تا 5/7 درصد است. گردش مالي تبلیغات آنلاین انگلستان در سال گذشته‌ میلادی به دومیلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار رسید كه این مقدار سه برابر رقم مالي در تبلیغات رادیویی این كشور است. به گزارش بخش فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران‌، بر اساس گزارش سالیانه‌ از بازار ارتباطات در انگلستان، اینترنت پس از روزنامه‌ و تلویزیون، سومین بازار بزرگ تبلیغات به شمار می‌رود. تبلیغات آنلاین با توجه به مزایایی كه دارد،‌ در سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. افزایش روز افزون شمار كاربران اینترنت در انگلستان موجب شده تا بسیاری از تاجران سعی كنند تبلیغات خود را به این رسانه‌ فراگیر معطوف كنند. به طور كلی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵، استفاده از رادیو در انگلستان، هفته‌ای ۳۴ دقیقه كاهش پیدا كرده است و در مقابل استفاده از اینترنت در این جامعه، هفته‌ای ۱۹ دقیقه رشد داشته است، این در حالی است كه رشد تماشای تلویزیون در هفته، ۱۱ دقیقه‌ گزارش شده است.


سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۸۶