سازمان سنجش با مؤسسات انتخاب رشته همكاري ندارد

سازمان سنجش آموزش كشور در اطلاعيه‌اي با هشدار نسبت به سواستفاده مؤسسات كنكور اعلام كرد: سازمان سنجش با هيچ مؤسسه، آموزشگاه و رسانه‌اي در زمينه برگزاري آزمون‌هاي آزمايشي و انتخاب رشته همكاري نمي‌كند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: ارسال بروشورهاي تبليغاتي به منازل داوطلبان و به كارگيري نام سنجش در متن آگهي و پيام تبليغاتي به هيچ‌وجه از سوي سازمان سنجش نيست و سازمان هرگز بروشورهاي تبليغاتي براي داوطلبان ارسال نمي‌كند.

سازمان سنجش در اين اطلاعيه تأكيد مي‌كند، پخش پيام تبليغاتي از صدا و سيما يا انتشار آن در نشريات و روزنامه‌هاي كثيرالانتشار به اين معني نيست كه فعاليت اين مؤسسات و آموزشگاه‌ها قانوني و مورد تأييد سازمان سنجش آموزش كشور و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است. از ديگر اشكال تبليغاتي مؤسسات به ترتيبي است كه فردي با داوطلبي به صورت تلفني صحبت كرده و خود را از كاركنان سازمان معرفي مي‌كند و از اين طريق با دادن وعده و عيد،‌ مبالغي را اخذ و سپس ناپديد مي‌شود.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: سازمان سنجش آموزش كشور با هيچ يك از مؤسسات آموزشي همكاري ندارد و به داوطلبان و خانواده‌هاي آنان توصيه مي‌كند در برخورد با تبليغات واهي اين گونه مؤسسات واقع بينانه‌تر و هوشيارانه‌تر عمل كنند.
گفتني است طي دو روز دو مؤسسه كه از نام سازمان سنجش سوءاستفاده و در تبليغات خود اعلام كرده بودند ‌زير نظر سازمان سنجش فعاليت مي‌كنند. با همكاري نيروي انتظامي و سازمان سنجش تعطيل شدند.


سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶