اتحاديه كانونهاي تبليغاتي راهاندازي ميشود
در آيندهيي نزديك
اتحاديه كانونهاي تبليغاتي راهاندازي ميشود
عليرضا كريمي، مديركل دفتر تبليغات و اطلاعرساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه چهارمين نمايشگاه بينالمللي صنعت تبليغات و بازاريابي با اشاره به اينكه تبليغات ركن اساسي در زمينه اقتصادي، بازرگاني و... محسوب ميشود خاطرنشان ساخت:" صنعت تبليغات كشور در راستاي تحقق چشمانداز20 ساله و به منظور ارتقاي سطح كيفي، نيازمند توجه خاص است."
وي تعداد كانونهاي تبليغاتي در حال فعاليت در كشور را چهارهزار و500 كانون اعلام كرد و اظهار داشت:" از اين تعداد1200 كانون متعلق به تهران است كه75 درصد آنها فعاليت مناسب و كارا دارند. اين در حالي است كه حدود30 هزار نفر در اين كانونها مشغول به كار ميباشند."
كريمي همچنين در بخش ديگري از اين گفتوگو از طرح تشكيل اتحاديه براي كانونهاي تبليغاتي در آيندهيي نزديك خبر داد و اذعان كرد با همكاري وزارت بازرگاني تدابيري انديشيده شده تا كانونها بتوانند در واحدهاي تجاري فعاليت نمايند كه البته اين طرح مراحل خود را ميگذراند.
به گفته وي در اين راستا بانكهاي عامل نيز موظفند با وامهاي بلندمدت و كمبهره كمك لازم را به اين كانونها داشته باشند.
مديركل دفتر تبليغات و اطلاعرساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد:" از آنجايي كه شبكههاي ماهوارهاي فارسي زبان خارج از كشور كه اقدام به تبليغات فرامرزي نمودهاند، هيچگونه تاييديهاي ندارند، لذا تمامي شركتهايي كه اقدام به تبليغ محصول خود در اين شبكهها ميكنند، مورد پيگيري قرار خواهند گرفت."
وي ضمن مثبت ارزيابي نمودن برگزاري چهارمين نمايشگاه بينالمللي صنعت تبليغات و بازاريابي اظهار كرد:" خوشبختانه نمايشگاه امسال تغييرات زيادي نسبت به سالهاي گذشته داشته و اميدواريم دستاوردهاي خوبي را نيز به همراه داشته باشد."
كريمي در پايان از وضع قوانين جديد به منظور حمايت بيشتر براي اخذ پروانه كار براي كانونهاي تبليغاتي خبر داد و اعلام كرد:" ارايه آسانتر پروانه كار براي اين كانونها و همچنين تسهيل برقراري ارتباط بين كانونها و ارگانها و تبليغات محلي از جمله قوانين جديد تبليغاتي است."
گفتني است چهارمين نمايشگاه بينالمللي و تخصصي صنعت تبليغات و بازاريابي از9 بهمن ماه كار خود را آغاز نموده و تا روز جمعه12 بهمن ماه جاري ادامه داشت.