همایش یک روزه تبلیغات بازرگانی در استان های آذربایجان شرقی و غربی برگزار شد

از سوی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی:
همایش یک روزه تبلیغات بازرگانی در استان های آذربایجان شرقی و غربی برگزار شد
دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی به منظور ارتقای سطح علمی کارشناسان و دست اندرکاران حوزه تبلیغات، همایش های یک روزه ای را در تاریخ های 18 و 19 تیرماه سال جاری در استان های آذربایجان شرقی و غربی برگزار کرد.
علیرضا کریمی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در این همایش ها ضمن اشاره به ضرورت شناخت رسانه ها از سوی کانون های تبلیغاتی تصریح کرد:" کانون های تبلیغاتی به منظور تدوین برنامه های تبلیغاتی و بازار سنجی در امر تبلیغات، نیازمند شناسایی رسانه های مختلف هستند و با توجه به این شناخت و موقعیت بازار و شرایط جامعه می توانند فعالیت های تبلیغاتی خوبی را انجام دهند."

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در ادامه سخنان خود افزود:" هر کانون تبلیغاتی باید با علوم مختلفی همچون جامعه شناسی، مردم شناسی، روان شناسی و اقتصاد آشنایی داشته باشد تا بتواند در نقش یک مشاور قوی با در نظر گرفتن نیاز مخاطب و شرایط عرفی و فرهنگی منطقه، فکر و ایده خلاقانه ای را برای پیشبرد برنامه های تبلیغاتی ارایه دهد."
کریمی با اشاره به نقش تبلیغات در افزایش بهره وری و سودآوری صنایع و بخش های تولیدی افزود:" افزایش بهره وری و سود دهی برای صاحب کالا و تولید کننده، سبب رشد و رونق اقتصادی و تولید انبوه در کشور خواهد شد و این امر از طریق تبلیغات موثر محقق خواهد شد. البته اگر تبلیغات منطبق بر روش های علمی و آگاهانه باشد، قطعاً سبب جذب و جلب مخاطبان و از همه مهم تر رونق و توسعه فعالیت های تجاری و تولیدی خواهد شد."
در ادامه همایش مذکور کارشناسان دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی به تبیین اصول و مبانی تبلیغات و بازاریابی، ضوابط و مقررات تبلیغاتی کشور و پرسش و پاسخ و ارایه راهکار به کارشناسان و دست اندرکاران در زمینه تبلیغات پرداختند..
شایان ذکر است در حاشیه این همایش مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با ائمه جمعه استان های فوق الذکر دیدار کرد و در این دیدارها با اشاره به نقش مهم تبلیغات در رونق، توسعه و تحول اقتصادی کشور، خواستار توجه ویژه و خاص به زبان فارسی و تقویت فرهنگ ملی و مذهبی در این زمینه شد."
وی نام گذاری های غیرفارسی کالا و خدمات را موجب وارد آوردن آسیب جدی به فرهنگ و زبان رسمی و ملی دانست و نقش تبلیغات صحیح را در فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ و زبان ملی بسیار موثر دانست."
خاطرنشان می سازد، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی همایش های یک روزه ای را در سایر استان های کشور تدارک دیده است، که اخبار و گزارش های آن به نظر شما گرامیان می رسد.


چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۸۸