قانون جديد تبليغات در ايران تدوين شد

مديرکل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، از تهيه و تدوين قانون جديد تبليغات درکشور خبر داد.
"علي رضا کريمي " در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود:" قانون تبليغات کشور در سال 58به تصويب شوراي عالي انقلاب رسيده بود و از جهات مختلف ، کمي ها و کاستي هایی داشت. "
وي تصريح کرد:" قانون جديد تبليغات، پس از ماهها بحث و تبادل نظر و انجام کار کارشناسي در کارگروه هاي مستقل با حضور دکتر " اسماعيلي" عضو حقوقدانان شوراي نگهبان ، پس از سه بار ويرايش تدوین و تقديم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي شد."

کريمي يادآور شد:" اين قانون براي اجرايي شدن و تصويب نهايي يا به صحن مجلس شوراي اسلامي يا به شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي رود تا پس از تصويب نهايي به شکل يک قانون جامع و مدون اجرايي شود."
مديرکل دفتر تبليغات و اطلاع رساني گفت:" با تصويب اين قانون، امور تبليغات در همه سطوح کشور ساماندهي مي شود. از ويژگي های اين قانون فعال تر شدن کانونهاي تبليغاتي و نظارت بر فعاليت هاي تبليغاتي در کشوراست و نظارت بر کانونهاي تبليغاتي نيز از سوي خود کانون ها درنظرگرفته شده و کانون هاي تبليغاتي اتاق هاي فکر در امور تبليغات خواهند بود."
وي تصريح کرد:" در اين قانون هرگونه تبليغ محيطي ، صوتي ، شنيداري ، ديداري ، مکتوب واينترنتي بايد با مجوزو براساس قانون تبليغات انجام شود، چرا که امور فرهنگ عمومي جامعه باید با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت گيرد و شمول آن براي تمامي رسانه هايي که در امر تبليغات فعال هستند، الزامي است."
کريمي يادآور شد:" در بخش نيازمنديها و آگهي هاي تبليغاتي نيز، کارگروهي در اين زمينه تشکيل شده و تصميمات مطلوبي اتخاذ مي شود که بدین ترتیب نظارت بر امر تبليغات نيز جامع و کامل خواهد شد."
به گفته وي، هم اکنون بيش از چهارهزارو852 کانون تبليغاتي در30 استان کشورفعال است که در دولت نهم اين کانونها با رشد 120 درصدی همراه شده و دراين مدت افراد متخصص و با ايده وارد رقابت کانونهاي تبليغاتي شدند."
کريمي ، درخصوص پخش آگهي تبليغاتي از شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان نيزگفت:"با هرگونه تبليغات کالاها از سوي رسانه هاي فارسي زبان معاند انقلاب اسلامي برخورد مي شود و واگذاري تبليغات به اين شبکه هاي غير مجاز، تخلف از قانون تبليغات محسوب مي شود."


سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۸۸