تبليغات کالا نبايد به روش هجوم به ذهن مخاطب اجرا شود

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:" امروزه در تبلیغات کشور از روش هجوم به ذهن مخاطب استفاده می شود که این شیوه به هیچ عنوان منطقی نیست."
علیرضا کریمی که در جمع خبرنگاران و مسوولان کانون های تبلیغاتی خرم آباد سخن می گفت، افزود:"تبليغات بايد به گونه اي باشد که مخاطب پس از آگاهي کامل نسبت به آن اقناع شده و قدرت انتخاب درست پيدا کند نه اينکه به ذهن مخاطب تحميل شود."
وي، با اشاره به اينکه تبليغات بايد متناسب با نياز مخاطب باشد، اظهار داشت:" نبود آموزش مناسب و به روز نبودن اطلاعات دست اندرکاران از جمله مشکلات امر تبليغات در کشور است که بايد در اين زمينه تلاش جدي انجام شود. "

وي يادآور شد:" در صورتي که ميان ارگان هاي مربوطه و کانون هاي تبليغاتي ارتباط تنگاتنگ باشد، به طور قطع مخاطبان و توليدکنندگان رضايت نسبي از اين موضوع خواهند داشت. "
کريمي افزود:" متاسفانه تبليغات کالاهاي خارجي افزون تر از تبليغ کالاهاي توليدي داخل است که اين مشکل در عرصه تبليغات بايد مرتفع شود و مردم مطمئن شوند که خريد کالاي خارجي به صرف خارجي بودن، به نفع آنها نيست."
وي، بهترين شيوه تبليغات را بیان همراه با صداقت عنوان کرد و گفت:" امروزه به روز رساني دانش تبليغات به عنوان يک ضرورت بايد مورد توجه حدي قرار گيرد و در این راستا کانون هاي تبليغاتي روغن چرخ دنده هاي اقتصاد کشور هستند و در صورت کارکرد مناسب این کانون ها، در عرصه اقتصادی نیز موفق تر خواهيم شد. "
به گفته وي هم اکنون چهار هزار و 852 کانون تبليغاتي در کشور وجود دارد که 60 درصد آنها فعال است.


سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۸۸