وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شمس آل احمد نویسنده ای متعهد و آرمان گرا بود.

         وزیر فرهنـگ و ارشاد اسلامی در مراسم ترحیم شمس آل احمد که در مسجد نور برگزار شد، شمس آل احمد را نویسنده ای متعهد و آرمان گرا دانست که در پی منافع ملت ایران بود.

 

         دکتر سید محــمد حسینی با تسلیـــت گفتن به خانواده شمس آل احمد، از جلال آل احمد، برادر او یاد کرد و با اشاره به آیــــاتی از قرآن، مرگ را برای همه دانسـت و گفت: "امیدوارم ما همه بتوانیم در مسیردرستی گام برداریم و از فرصتی که خداوند در اخــتیار ما قرار داده است، برای انجام کارهای بزرگ و خدمت به جامعه استفاده کنیم. هم چنین ما باید قدردان چنین شخصیت هایی باشیم ."

 

         وزیر فرهنگ و ارشـــــاد اسلامی با اشاره به برگزاری سالانـــه جایزه ادبی آل احمد، بیان کرد : "خوشبختانه هر سال جایزه ای به نام جلال آل احمد توســــط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و داستان نویسان زیادی در آن شرکت می کنند. سال گذشته هم مرحوم شمــس آل احمد در این مراسم حضور داشت.

 

         او شمس آل احمــــد را محافظ میراث گرانبهای خانواده جلال آل احمد دانست و گفت:"او نام جلال آل احمد را همیشه زنده نگه می داشـــت.اگرچه شاید نام خودش تحت تاثیر جلال قرار گرفت، اما او اندیشمند برجسته ای بود که در ترجمه، نوشتن، سیر و سفر و داستان نویسی ممتاز بود."

 

        دکتر حسینی در ادامه بیان کرد:" نویسندگان این موقعیت را دارند که با مرگ، نام آنها زنده بماند و آثارشان خوانده شود."

 

          وزیر فرهنگ و ارشاد اسـلامی با اشاره به عضویت شمس آل احمد در ستاد انقلاب فرهنگی، ادامه داد: "شمس آل احمد جزو شش نفر نخـستی بود که درخواست امام (ره) را برای شرکت در شورای انقلاب فرهنگی لبیک گفت. هم چنین به درخواست امام(ره) در روزنامه اطلاعات مشغول شد و همراه با مردم، انقلاب را یاری کرد."

 


يكشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹