زیباترین کتاب های ایران راهی آلمان شدند

       16 عنوان کتاب، که به عنوان زیباترین کتــــاب های ایران برگزیده شده اند، برای شــرکت در مسابقه بین المللی بهترین طراحی کتاب درسراسر جهان و حضور در نمایشگاه بین المللی هنر کتاب آّرایی راهی آلمان شدند.

 

      

  مسابقه گزینش بهترین طراحی کتاب در سراسر جهان، در نمایشـــگاه لایپزیک در روزهای 13 تا16 مارس 2011 درشهر لایپریک آلمان برگزار خواهـــــــد شد و داوران، بهــترین های جهان را مـعرفی خواهند کرد تا هرکدام به فراخور جایگاهی که به دست آورده اند، جایزه ای دریافت کنند.

 

     

  نمایشــگاه هــنر کــتاب آرایـــی نیز در روزهای 15 تا 19 اکتــــــبر 2011 در نمایشـــگاه فرانکفورت آلمــان برگزارخواهدشد.  

 

  

   کتاب های برگزیده ایرانی را ناشرانی چون یساولی، نگار، مرســـل، مثلث، کریمخان زند، کتاب سرا، شـباویز، سحاب، زرین، حوض نقره و...منتشرکرده اند.

 

     

      این مسابقه، همه ساله به وسیله بنیاد هنر کتـــاب آرایی آلمــان برگزار می شود و انتشارات شباویز به نمایندگی از این بنیاد، زیباترین کتاب های ایران را انتخاب و برای شرکت  در مســابقه ارسال می کند.

 

   

      سال گذشته، 635 کتاب زیبا از32 کشور مختلف جهان در این مسابقه شـــرکت کردند و جایزه نخست به کتابی از کشور آلمان رسید.

 

    

      سایر جوایز 14 گانه این مـــسابقه را کتاب هایی از کشورهای سویس، آلــمان، اتریش، سوئـد، چین، هلند، لهستان وجمهوری  چک دریافت کردند.

 

    

  درمیان کتاب های برگزیده ایران، کتاب های نفیسی وجود دارند که قیمت پشـــــت جلد هرکدام  میلیون ها ریال است.     

 

 ــ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹