وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : نمایشگاه عکس نماز، جلوه ای از هنر متعهد است

      به مناسبت سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب نمایشگاه عکس «جلوه های نماز» 18 دی باحضور دکتر ســید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اســلامی در ساختمان مرکزی وزارت فرهـنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

        وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نمایشـــگاه عکس «جلوه های نماز» را جلوه ای از هـــنر متعهد خواند و گفــت:" اینـــکه یک عکاس با ذوق خود و در شرایط مختــلف و از افرادی در سنین مخـتلف و مشـاغل گوناگون در حـین نمــاز تصـویر های زیبا ارایه دهد، بسیار در جـذب جـــــوانان و نوجوانان مؤثر است. این انتظار از هنرمندان وجود دارد که در رشــــته های مختلف از نوآوری و خلاقیت خود در این زمینــه استفاده کنند و جاذبه های بصـــری را برای ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز ایجاد کنند.

      وی عکسهای به نمایش در آمده در نمایشگاه جلوه های نماز را متنوع خواند و گفت:"عکاس برای فراهــــم آمدن حالات ویژه در کنار مناظر و اماکن مختلف زحمـــت زیادی کشـــیده است تا مخاطـــب در عین حـــال با مناطق مختـلف ایران آشنا شود." وی پژوهـــش را لازمه خلق آثار ماندگاردانسـت و گفـــت :"ســایر هنرمندان در حوزه فیلم، ادبیات یا هــــــنرهای تجسمی می توانند متناسب با موضوع، کار های زیـــبایی ارایه دهند ، لازمـــه این کـــار در برخی مواقع تحقــــــیقات و پژوهـــــــش است تا کار به سرانجــام برسد، در این صـــورت است که کار هنــری ماندگار خواهد شد.

       وی در آستانه برگزاری پنج جشنواره بزرگ بین المللی در بخش های مخـتلف وزارت فرهـنگ و ارشـاد اســـلامی گفت:" امسال آثاری که به جشنواره رسیده بیش از گذشته است و در برخـی از موارد شاهـد 100درصد افزایش هستیم و در انتظار برگزاری شکوهمند این جشنواره ها هستیم."

      حسیــنی درمورد ادبیـات داستانی نیز گفت:"ما همـواره بر تقویت ادبیــــات داستانی تـأکید داریم و شاهد اقدامات خوبی در این زمینه هستیم و برنامه هایـی در دست اجرا است و جوایزی چون جایزه جلال با همـین هـدف برپا خواهــد شد.

      همچنین جایزه پروین که 15 اسفند امسال برپــا خواهد شد برای رونق بخشی به شعر و ادبیــــات به ویژه تشویق بانوانی که اهل قلم هستند، برگزار می شود." علاقه منـــــدان می توانند برای بازدیــد ازنمــایشگاه تا 25دی ازساعت 8 و30 الی 15و30 دقیقه به ساختـمان مرکزی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مراجعه کنند.


چهارشنبه ۲۲ دى ۱۳۸۹