پیش نویس لایحه قانون تبلیغات بازرگانی نهایی شد

پیش نویس لایحه قانون تبلیغات بازرگانی نهایی شد

         مدیر کل دفتر تبلیغــــات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزودن مفادی به قانون تبلیغات کشوری خبر داد و گفت:"پیش نویس لایحه قانون تبلیغات بازرگانی نهایی و ارائه شده است."
         علیرضا کریمی درباره افزودن تکــــمله ای به قانون تبلیغات کشوری اظهار داشت:" مقررات ویژه ای را در این خصوص تدوین کرده ایم تا به قانون تبلیـــــغات کشوری اضافه شـود که در واقع نوعی تکمیل قانون تبلیــــغات کشوری فعلی محسوب می شود."
         کریمی یاد آور شد: "این بخش از قوانین با عـــنوان((قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور)) در چندین جلسه کاری با حضور مسئولان ذیربط بررسی و تدوین شده و3 ویرایش هم بر آن انجام و با عنوان پیش نویس لایحه قانون تبلیغات بازرگانی نهایی و ارائه شده است."
         مدیر کل دفتر تبلیـــــغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشــاد اسلامی با تذکر اینکه   قوانین جدیدی به قانون تبلیغات فعلی افزوده شده است، تصــریح کرد:" با توجه به اقتضائات تبلیغاتی که وجود داشته، با تمام حوزه های ذیربط در این خصوص بحث و گفت و گو داشته ایم و موارد مورد نیاز جدید تدوین شده است ."
         وی یـــاد آور شد:" این پیش نویس هم اکنون در اختیار وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هنوز به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی ارائه نشده است ."
        کریمی مواردی مانند وظایــف و اختیارات هیات نظارت بر کانون های تبلیغـاتی، شرایط صدور پروانه برای دفاتر تبلیغاتی و جرایم و تخلفات کانون های آگهی را از جمله مواردی دانست که در پیش نویس جدید تدوین شده است .
         مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسـانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشـــــان کرد:" دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر رسیدگی و نظارت بر تبلیغات اقتصادی و بازرگانی را عهده دار است که البته این به نوعی اشکال محسوب می شود، در شـورای عالی انقلاب فرهنگی قوانینی در این خصوص به تصویب رسیده تا بتوانیم هم بر تبلیغات بازرگانی و هم غیر بازرگانی نظارت دقیق داشته باشیم، اما هنوز چنین قانونی ابلاغ نشده است."


يكشنبه ۲۶ دى ۱۳۸۹