اخطار به هزار واحد صنفی در مشهد

اخطار به هزار واحد صنفی در مشهد
     در حال حاضر 500 واحد با مشخصات اسامی بیگانه و نا متعارف در مشهـــد شناسایی شده اند و علاوه بر آن، هـــــزار واحــــد دیگر نیز وجود دارند  که در مراحل بعدی به آنها اخطار داده خواهد شد. واحدهای متخلف موظفند در مـــــدت 15 روز نسبت به تغییر نام خود اقدامات لازم را به عمل آورند و در صورتی که این واحد ها نسبت به تغیــــــیر نام خود در مدت اعلام شده  اقدام نکنند، پلمپ خواهند  شد .
      گفتنی است قانون منع به کارگیری اسامی و عناوین بیگانه در سال 57 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است به عنوان مثــــال در صنایع بســته بندی و غذایی باید نام و نشان فارسی کالا برجسته و مشخص باشد، اما این مــساله در موارد متعــــددی کاملا برعکس است و عبارات بیگانه در حد 70 درصد و فارسی 30 درصد درج می شود و برخی شرکت ها هم هســــتند که با  نادیده گرفتن قانون، اقدام به ثبت اسامی خاصی نموده اند که کاملا بیگانه است، اما در حال حاضــر از این مساله ممانعت به عمل آوردند."
      در حال حاضر در صنوف مختلف، هماهنگی کامل  برای انتخاب اسامی تجاری واحدهای صنفی وجود دارد ودر برخــــی موارد اطلاق اسامی محلی ترکی یا کردی بر ســر در مغازه ها تنها در همان شهر مجاز است نه در شهرهای دیگر، ضمـــن این که استفاده از اسامی ائمه نیز در نامگذاری ها مجاز نیست. "

يكشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۸۹