متوسط مطالعه مطبوعات، 40 دقیقه در روز است

           مدیر کل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع ر سانی وزارت فرهـــنگ و ارشاد اسلامی، متوسط مطالعه مطبوعات و نشریات توسط هر ایرانی را، 40 دقیقه در روز اعلام کرد و گـــفت:" این میزان مطالعه در مقـــایسه با نرخ متوسط جهانی مطالعه کتاب که بـــین 14 تا 18 دقیــــقه در روز است، از وضعیت بهتری برخوردار است."  

           قاضی زاده آمار 40 دقیقه ای مطالعه نشریات و مطبوعات را مربوط به آخرین آمار ارائه شده از سوی مراکز مختلف علمی و پژوهشی دانست که مطالعـات مربوط به رسانه و مطبوعــــات را انجام می دهند. وی متـــذکر شد، این آمــار مطالعه، مربوط به تمام نشریات مکتوب کشور، اعم از نشریــات خانوادگی، جدول، سرگرمی، ورزشــــی، آشپزی، علمی و تخصصی و روزنامه هاست و به طور کلی شامل تمام نشریات می شود.

         بر اساس این آمار، نرخ متوسط مطالعه نشریــات و مطبوعـــات توسط هر ایرانی با آمارهای جهانی فاصله زیادی دارد. اما این نرخ متوسط در مقایسه با نرخ متوسط مطالعه کتاب از وضعیت مناســــب تری برخوردار است.

           قاضی زاده متولی اصلی استخراج آمار مربوط به میزان مطالعه سرانه نشریات و مطبوعات توسط هر ایرانی را دفتر مطالعات و توسعه رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.


شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹