معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:عدالت شاخص اصلی در پرداخت یارانه مطبوعات است.

         اعضای هیات مدیره خانه مطبوعــات ایران روز یکشنبه سی ام بهمن ماه  با محمد جعفر محمــــدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.
        محمدزاده در این نشست،  عدالت را یگانه شاخص حمایت مطبوعات کشور خواند و با اشــــــاره به ضرورت برخورداری همه مطبوعات از سهمیه عادلانه یارانه گفت:"یارانه مطبوعات از این پس بر اســاس شاخص های کمی و کیفی معین پرداخت خواهد شد که قابل محاسبه و اعلام به مطبوعـــات است. وی با تاکید بر نقش راهبردی مطبوعــات محلی در ارتقا تراز مطبوعات کشور گفت:"در مدت کمتر از دوماه در تصدی این مسئولیت به 9 استــــــان سفر کرده ام  و در نشست های هم اندیشی با مدیران مسئول نشریات محلی در جریان شرایط و دغدغه هــــــای این مطبوعــــات قرار گرفته ام که این سفرها تا پایان سال و نیز در سال آینده ادامه خواهد داشت .
      معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی،  پایداری و نهادینه سازی فعالیــت های رسانه ای را ضروری خواند و افزود:"مطبوعاتی که فـــــــاقد هویت مسـتقل حرفه ای و دارای کارکرد حزبی باشند،هرگز به نهاد تبدیل نمی شوند، بلکه مانند احزاب متبوعشان فعالــــیت خود را در مقطعی خاص و محــــدود، به صورت موسمـــی بروز می دهند، به همین دلیل اگر به توسعه کیفی مطبوعات زیان نرسانند، برای آن سودمنــد هم  نخواهند بود.

 


چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹