همایش کانون های آگهی و تبلیغات استان خراسان رضوی برگزارشد

    با حضور350 کانون آگهی وتبلیغات استان خراسان رضوی، همایش کانون های آگهی و تبلیغات با محوریت بازاریابی و فروش در تالار نور مشهد برگزار شد.
    در این مراسم علیرضا کریمی مدیر کل تبلیـــغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : "تبلیغات می تواند به عنوان روغن چرخ دنده های اقتصاد و صنعت کشور عمل کند و خلا های اجتماعی و اقتصادی را برطرف سازد."
     وی مقوله تبلیغات را  قابل دسته بندی  به دو گروه عمومی و بازرگانی دانست و گفت : آنچه برای ما در بخش تبلیغات بیش از دیگر موارد مهم است ،  تبیلغات بازرگانی  و مسایل این حوزه است ."
کریمی با اشاره به اینکه تبلیغات موثر، ذهن و افکار افراد  را تغییر می دهد، خاطر نشان کرد : کانون های تبلیغاتی وظیفه دارند با به کار گیری ابزار مناسب تبلیغاتی، مردم را با کالاهای بیشتری آشنا سازند و به عنوان سازمان ها و نهاد های تولید کننده فکر، ذهن افراد را پوشش دهند. "وی هنر تبلیغات را جذب مخاطب دانست و گفت : چنانچه این نکته را به خوبی مد نظر قرار دهیم و با مخاطب ارتباط عاطفی و روحی برقرار نماییم، می توانیم  گردش اطلاعات و آگاهی را در این مجموعه بالا برده که در نتیجه آن تولید ملی افزایش می یابد و نیز تقاضای  کالای با کیفیت و با قیمت مناسب از سوی مردم بیشتر می شود .
      وی با بیان اینکه مدیران و کارکنان کانون های تبلیغاتی  باید به  دانش و تجهیزات علمی روز مجهز باشند، ادامه داد:" مدیران کانون های تبلیغاتی باید با علم روانشناسی نیز آشنایی داشته باشند چرا که اگر تبلیغات بر اساس اصول و مفاهیم روانشناسی صورت گیرد، موجب  تبلیغات پایدار و مشتری پایدار می شود."
وی تصریح کرد : "کانون های تبلیغاتی باید بر اساس دیدگاه مخاطبان و در نظر گرفتن نیاز روزانه آنان، برنامه ریزی و عمل نمایند. چنانچه کانون های تبلیغاتی از گذشته، اطلاع و آگاهی نداشته باشند و به اطلاعات امروز خود نیفزایند و از آینده نیز اطلاعاتی نداشته باشند، موفق نخواهند شد و پیشرفت نمی کنند."

     کریمی از ایجاد رشته تبلیغات در دانشگاه های علمی و کاربردی خبر داد و افزود:" افزایش سطح علمی و تخصص افراد در این زمینه می تواند موفقیت های ویژه ای را برای کشور و افراد جامعه به همراه داشته باشد و در همین راستا رشته تخصصی تبلیغات  در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد شده است  که می تواند نیاز های جامعه را مرتفع نماید."
     وی  خاطر نشان کرد : دونوع انتخاب  برای در اختیار گرفتن افکار دیگران وجود دارد که  همواره باید در نظر گرفته شود. انتخاب با دیدگاه عاقلانه که با مشارکت مردم بوده و به آنان اجازه انتخاب می دهد و در کنار اینها منافع شخصی نیز در نظر گرفته می شود، یکی از این نوع انتخاب ها است که شناخت آن از وظایف کانون های تبلیغاتی است. در این راستا کانون ها باید رسانه شناس باشند و بدانند اطلاع رسانی چگونه باید صورت گیرد. کانون های تبلیغاتی باید نگاهشان فراملی باشد و با کشورها ی همسایه نیز ارتباط برقرار کنند و این امر با برگزاری نمایشگاه های مختلف در حوزه صنعت  تبلیغات امکان پذیر است.  در همین ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی

برگزاری نمایشگاه تبلیغات در این استان و با حضور کشور های همجوار را دارد تا بدین وسیله ارتباطات فرهنگی و اقتصادی گستـرش پیدا کند .
     وی با بیان اینکه نگاه کانون های تبلیغاتی باید نگاهی تیزهوشانه و موشکافانه نسبت به مسائل اجتماعی باشد، تاکید کرد:" کانون های تبلیغاتی باید با درک  نیازهای اقشار مختلف جامعه، تبلیغات خود را بر اساس نیازهای اقشار مختلف جامعه شهری و روستایی برنامه ریزی کنند و بدین منظور باید افکار مخاطب را درست بشناسـنــد و برخورد  عالمانه ای نیز با مسائل اجتماعی داشته باشند .
     وی در ادامه با اشاره به تقسیم بندی های رسانه، اذعان داشت: رسانه ها به سه دسته، رسانه خویش نمون، باز نمون و مکانیکی تقسیم می شوند و تنها رسانه ای که دچار تغییر می شود، رسانه های مکانیکی همچون رادیو، تلویزیون و... است.

همچنین در حاشیه این همایش دو کارگاه آموزشی تحت عنوان : آموزش با رویکرد بازاریابی و فروش با حضور دکتر پور حسینی و آموزش اصول و ضوابط تبلیغات بازرگانی کشور با حضور جناب آقای اسعدی، برگزار شد
گفتنی است همایش کانون های تبلیغاتی استان خراسان رضوی روزهای پنجم و ششم اسفند ماه جاری در مشهد برگزار شد.

 

 


چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹