گسترده ترین فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط به مساجد است


گسترده ترین فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی مربوط به مساجد است
       ســید محمد حسیــنی وزیر فرهــــنگ و ارشاد اسلامی  در نشست خبری به مناســــبت سالروز تاسیـــس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: "با توجه  به سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت کانون ها را در سال گذشته مورد بررسی قرار می دهیم."وی افزود:" بنا داریم، در پایان ســـال جلسه ای با حضور  ریاست محترم جمهوری و هزاران نفر از اعضای ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار کنیم که هم رئیس جمهور در جریان فعالیت های کانون ها قرار بگیرد و هم مسئولان جوان کانون ها با وظایف خود بیشتر آشنا شوند."
         وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در سال 89، یکسال پربار و پر رونق در عرصه فرهنگی کشور داشته ایم، اضافه کرد:"برگزاری 7 جشنواره در سال جاری گواهی بر این مدعاست و برگزاری  جشنواره "منظومه آیات قرآن" نیز که برای نخستین بار برگزار شد نیز نشان می دهد در تمام این فعالیت ها رشد قابل توجهی را شاهد بوده ایم. افزایش تعداد شرکت کنندگان و آثار ارسالی به جشنواره های فرهنگی هنری نشان می دهد که فعالان این عرصه به صورت جدی مشغول فعالیت هستند. تنوع در آثار سینمایی، هنرهای تجسمی و دیگر رشته های هنر نیز بیانگر فراگیری بیشتر برنامه های امسال نسبت به سال های پیش است .در مجموع امسال سال فرهنگی خوبی بود و برای جهش های بزرگ در سال 90 آماده هستیم."
         وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مجوز های انتشار کتاب وطولانی شدن روند آنها هم اظهار کرد:"در مجموع با رضایت نسبی ناشران و نویسندگان مواجهیم و در تماس های دائم و مختلفی که با آنها داریم به خوبی نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرده ایم، حال اگر در این میان کتابی به دلیل مواردی چون نادیده گرفتن ارزش های اخلاقی دچار مشکل شود، امری طبیعی است ."
            حسینی درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری گفت: "یارانه ای که به بخش های مختلف اختصاص می دهیم، هیچ کاهشی پیدا نکرده و حمایت های قبلی ما همچنان ادامه دارد. در سال آینده، هم بودجه بخش فرهنگی افزایش پیدا خواهد کرد. اکنون ممکن است که هزینه ها کمی افزایـش داشته باشد اما به هر حال در پی آن هستیم که در این زمینه حمایت های خاصی را صورت دهیم که این موضوع در حال پیگیری است ."
     عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود:" گسترده ترین فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی مربوط به مساجد است. تا به حال 9 هزار و 400 کانون فرهنگی هنری مساجد به بهره برداری رسیده است و قصد داریم سال آینده، 60 درصد امکانات را به مساجد روستاها اختصاص دهیم چون در روستاها امکانات و فعالیت هنری نداریم، کانون ها می توانند در این عرصه بسیار موثر باشند. انتشار نشریات محلی، فعالیت های هنری غیر حرفه ای  و آموزش هایی که می تواند در این کانون ها صورت گیرد، به نوعی فضا سازی برای فعالیت های فرهنگی کشور است.
          در ادامه این نشست حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد 3 محور اصلی وجود دارد، راه اندازی، توسعه کتابخانه های مساجد و آموزش نیروی انسانی. در این عوامل شاهد یک توسعه کمی و کیفی هستیم و حتی تعدادی از کانون ها به خاطر رشد و بالندگی تبدیل به کانون های تخصصی شده اند. در حال حاضر 400 کانون تخصصی در 18 رشته فرهنگی فعالیت می کنند که این موضوع فرصتی است برای برون سپاری فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.  تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز قرار است تعداد کانون های تخصصی به 2 هزارو 500 مورد برسد.

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹