در گرد همایی صنعت چاپ و تبلیغات در استان کردستان عنوان شد

در گرد همایی صنعت چاپ و تبلیغات در استان کردستان عنوان شد
هنر تبلیغات، جذب مخاطب از سوی کانون های تبلیغاتی است

      نخستین مراسم تجلیل از فعالان عرصه چاپ و تبلیغات استان کردستان درتاریخ 14/12/89 در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با حضور مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
       در این مراسم که با حضور بیش از 400 نفر از فعالان این عرصه  برگزار شده بود ،علیرضا کریمی  با اشاره به جایگاه  مطبوعات گفت :"اساسی ترین رسالت مطبوعات ، تقویت دانایی است که از طریق چاپ و نشر صورت می گیرد و صنعت نشر صنعتی است که تولیدات و کالاهای آن، کتاب و محصولات فرهنگی است و این در حالی است که یکی از مشکلات اساسی در کشور های در حال توسعه، ناآشنایی با واژه صنعت درحوزه نشر است".
        علیرضاکریمی با بیان اینکه تبلیغات می تواند بسیاری ازخلأهای اجتماعی و اقتصادی را پر کند، تصریح کرد: "در بحث تبلیغات آنچه برای ما مهمتر از سایر بخش هاست، تبلیغات بازرگانی و حرکت در این زمینه است.در همین راستا هنر تبلیغات ،جذب مخاطب است که باید از اولویت های فکری کانون های تبلیغاتی باشد و این کانون ها باید تلاش کنند تا مردم را با کالاهای بیشتری آشنا سازند و برای دستگاههای تولید کننده دانش و اطلاعات، بستر سازی نمایند."
     وی در هفتادو پنجمین سالگرد صنعت چاپ و نشر وبیستمین سالگرد شکل گیری کانون های تبلیغاتی استان کردستان به جایگاه این صنعت به عنوان نیاز اصلی و اساسی در آگاهی بخشی اشاره کرد و گفت: "در حال حاضر استان کردستان با داشتن 110 کانون تبلیغاتی و کانون چاپ و نشر و کارگاه های چاپ، توانسته است این صنعت را نهادینه کند ."
     مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی خطاب به کانونهای تبلیغاتی گفت: "دریافت اطلاعات قوی، جامع وجدید برای مشاوره ، باید جزو اولویت های کانون های تبلیغاتی باشد و این کانون ها باید نیازهای اقشار مختلف جامعه را در نظر داشته باشند و بر اساس آن   برنامه ریزی کنند."
    وی در پایان افزود: "تبلیغات می تواند به عنوان روغن چرخ دنده های اقتصاد و صنعت کشور عمل کند و نیاز مخاطبان را پاسخگو باشد ."
     درادامه این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان کردستان ، تجلیل از خادمان صنعت چاپ استان را نقطه عطفی در راستای معرفی توانمندی های این استان برشمرد و افزود:"جشن صنعت چاپ صرفا به معنای تجلیل از فعالان عرصه چاپ نیست، بلکه گرد همایی سالانه فعالان این حوزه در راستای نیل به اهداف متعالی با حضور دستگاه های حمایتی و نظارتی است."
      وی تبلیغات را یک ابزار قدرتمند اطلاع رسانی خواند و گفت:"تبلیغات باید به عنوان یک ابزار اطلاع رسانی به نحوی صحیح در خدمت رونق بازار اقتصادی، تقویت چرخه تولید و توسعه اقتصادی و نیز ابزاری در توسعه صادرات غیر نفتی مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا اهمیت دادن به شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی کشور و حمایت از آنها در زمینه ارائه توانمندیهای ایشان، می تواند زمینه مناسبی را فراهم  آورد تا اینگونه شرکت ها در توسعه صادرات موفق باشند."



شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۰