معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه ها:

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه ها:
حل مشکلات مالی رسانه ها ، از اولویت های معاونت مطبوعاتی در سال جهاد اقتصادی است
    محمد جعفر محمد زاده، صبح چهارشنبه 17 فروردین ماه جاری درمجتمع باغ زیبا در نشست هم اندیشی "راهبرد رسانه ای جهاداقتصادی" با مدیران رسانه ها ی مختلف دیدار و گفتگو کرد.
    معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ابتدای این نشست با اشاره به نامگذاری حکیمانه سال90 به عنوان سال "جهاداقتصادی " از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت: "اگر در این سال بتوانیم  در هر رسانه به یک استقلال نسبی برسیم ، تا آنجاکه رسانه های ما دغدغه معاش ومسائل مالی نداشته باشند، سهم عمده ای در جهاد اقتصادی ایفا  کرده ایم. "
      وی با بیان اینکه  این نام گذاری در کنار نام گذاری دو سال پیش یعنی سال "اصلاح الگوی مصرف" و"همت مضاعف، کار مضاعف"، نشان دهنده اهمیت مباحث و تحولات اقتصادی در دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب است ، افزود:
  "این مسئله اهمیت کار رسانه ای را در کشور و در عرصه های اطلاع رسانی و تحلیل شرایط اقتصادی  برای عبور از ساختار های نامطلوب و دستیابی به اهداف ا قتصادی ملت و دولت از جمله اشتغال زایی، کاهش فاصله برخورداری، رشد شاخص های سرمایه گذاری، تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات و صادرات غیرنفتی چند برابر می کند."
     محمدزاده  به توضیح رسالت رسانه ها درقبال این نامگذاری پرداخت و تأکید کرد: "تبیین جهاد اقتصادی و مؤلفه های فرهنگی آن در وهله اول برعهده رسانه هاست. چون آنها قادرند جریان اقتصادی کشور را با شاخص عدالت خواهی بسنجند و تحلیل کنند و تلاش کنند تا وحدت به جامانده از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را با پرهیز از سیاست زدگی و دوری جستن از ادبیات پرخاش در نقد مجریان و به کارگیری ادبیات تفاهم برای دستیابی به راه حل های مشترک درحوزه اقتصاد و تمرکز بر مشترکات دینی _ملی بیش از پیش حفظ کنند."
  معاون امور مطبوعاتی ، راهبرد رسانه ای جهاد اقتصادی را متعلق به همه جامعه دانست و تصریح کرد:"رسانه ها در ایجاد یک جهاد عمومی اقتصادی نقش بسیار مهمی دارند و افزایش سطح تعامل دستگاه های اجرایی، قانونگذاری، قضایی وخصوصی برای تحقق آرمان جهاد اقتصادی ، در چار چوب یک راهبرد منسجم رسانه ای قابل پیگیری خواهد بود و در همین راستا و برای تحقق این رسالت عظیم، صفحات اقتصادی روزنامه ها وخبرگزاری ها باید از زیر سایه سنگین سیاست بیرون بیایند و ادبیات اقتصادی را از رخنه اغراض جناحی دور و پاکیزه نگاه دارند".
  محمد جعفر محمد زاده، دیگر مؤلفه های راهبرد رسانه ای جهاد اقتصادی را چنین طبقه بندی کرد: " ایجاد تفاهم و آشتی جویی بین سیاست مداران به ویژه در حوزه اهداف کلان اقتصادی، بسیج و مبارزه و شفاف سازی رسانه های داخلی  علیه عملیات روانی غرب برای ناکارآمد جلوه دادن حرکت های اقتصادی .

 

 


دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۰