نمایشگاه بین المللی قرآن یک رویداد مهم فرهنگی، دینی و مذهبی و حاصل تلاش و همت دسته جمعی است.

سید محمد حسینی در جمع دست اندرکاران  نمایشگاه بین المللی قرآن: 
نمایشگاه بین المللی قرآن  یک رویداد مهم فرهنگی، دینی و مذهبی و حاصل تلاش و همت دسته جمعی است.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه 15 فروردین ماه جاری با مدیران و دست اندرکاران برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در محل این وزارتخانه دیدار و  گفتگو کرد.
    سید محمد حسینی در ایتدای این دیدار، نمایشگاه قرآن را یک رویداد مهم فرهنگی، مذهبی، دینی برشمرد و آن را حاصل تلاش و همت دسته جمعی دانست که می تواند زمینه ساز حضور بیشتر تعالیم آسمانی قرآن کریم در زندگی افراد اجتماع  باشد.
      وی با اشاره به موقعیت ایران به عنوان یک کشور اسلامی تأثیر گذار که همه قوانین اساسی آن بر اساس متن قرآن کریم تنظیم شده است، گفت:" در سال جدید با برنامه ریزی دقیقتر و جامعتر باید تلاش شود تا معارف عمیق قرآن و تعالیم آسمانی آن بیش از پیش در متن زندگی افراد جامعه جریان یابد و قرآن به صورت جدی وارد عرصه ها و حوزه های مختلف شود. "
       حسینی  در ادامه با توصیف  فضای رقابتی  عصر کنونی تأکید کرد:" اگر ما مسلمانان با استفاده از فرهنگ غنی قرآنی ومعارف عمیق آن به فرهنگ سازی نپردازیم، افراد ناصالحی از سراسر دنیا و مخصوصا از کشورهای صهیونیستی وارد عرصه رقابت با فرهنگ قرآنی شده و اندیشه ها و تفکرات ناسالم و غلط خود را به مخاطبان القا می کنند. در همین راستا باید با عزمی راسخ تلاش شود تا با الهام گرفتن از معارف ناب و عمیق قرآنی، فضایی قرآنی در جامعه حاکم شود.

 


سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰