تبلیغات ماهوارهای و بازار مبهم مرغوبیت کالا


         با رواج ماهواره ها در دنیای کنونی، موضوع تبلیغات وارد چرخه جدیدی شده است که در آن به هیچ وجه صحت ادعای تبلیغ کننده و مرغوبیت کالا معلوم نیست.
       با رواج ماهواره در میان  مردم، جدای از مفاسدی که برای افراد جامعه به وجود آورده است، با تبلیغ مواد آرایشی و بهداشتی و دارویی، زندگی  افراد جامعه را با مخاطره روبرو کرده است.
      تبلیغات که بخش اعظمی از برنامه های ماهواره ای را به خود اختصاص داده است باآگهی های فریبنده مواد آرایشی و بهداشتی و همچنین داروهای معجزه گر را به مخاطبان معرفی و با ارایه شماره های ایرانسل و بعضا ثابت در نقاط مختلف کشور، اقدام به جذب مشتری می کنند.
      متاسفانه افراد ساده که در دام این تبلیغات فرینده می افتند، کم نیستند، این فریب خوردگی ها در حالی اتفاق می افتد که پزشکان، متخصصان و حتی پلیس همواره نسبت به این تبلیغات هشدار داده اند، در همین زمینه دکتر محسن نراقی گفت:" تبلیغات مواد بهداشتی، آرایشی و دارویی ماهواره‌ای گمراه کننده است و سبب فریب مردم می‌شود. این تبلیغات جنبه علمی ندارد و مردم باید نسبت به استفاده آنها هوشیار باشند."

       همچنین رئیس اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دراین مورد اظهار داشت:" نوع تبلیغات، شبکه توزیع و خواص واقعی این فرآورده ها مبهم است بطوریکه مشخصات کالا، کشور سازنده، شرکت تولید کننده، شرکت وارد کننده و تأییدیه های بهداشتی و سلامت این محصولات غالباً در تبلیغات ماهواره ای مطرح نمی شود و در واقع این فرآورده ها به صورت صریح و روشن معرفی نمی شوند و مردم در مواجهه با این گونه تبلیغات سر در گم اند."
        حبیب انصاری نایب رییس انجمن متخصصین پوست ایران نیز تبلیغات گمراه کننده ماهــــواره‌ای را سود جویانه خواند و گفت:" این داروها به صورت علمی مورد تأیید قرار نگرفته است و حتی در موارد زیادی شاهد آثار سوء داروهای ماهواره‌ای بر بیماران هستیم."


دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰