در نخستیـــــن جلســــه شورای سیاستــــگذاری نمایشگاه کلیات طرح نمایشگاه‌ها و جشنواره‌‌های تخصصی مطبوعات تصویب شد


         نخســـتین جلـــسه شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره و نمایشگــــاه بین‌المللی مطبوعــــات، روز یکشنبه 28/1/89 با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دفتر این معاونت تشکیل شد.
         اعضای این شورا که تعیین راهبردها و تدوین سیاست‌های این دو رویداد مهم رسانــــه‌ای و همین‌طور سایـر نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی مطبوعات را به عهده دارند، در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
        حمیدرضا مقدم ‌فر؛ مدیر عامل خبرگزاری فارس، علی‌اکبر جوانفکر؛ مدیرعامل خبـرگزاری جمهــــوری اسلامی ایران، نعمت‌الله شهبازی؛ مدیر مسئول روزنامه گل، رضا مقدسی؛ مدیرعامل خبرگزاری مهر، بیژن مقدم؛ مدیـرمسئول روزنامه جام‌جم و یوسف غروی قوچانی؛ کارشناس ارشد رسانه‌ای اعضای این شورای سیاست‌گذاری هستند.
        محمد جعـــفر محمدزاده در این جلسه که مشــــاوران، مدیران کل امور مطبــــوعات داخلی و خارجی و دبیـر جشنواره های دایمی و فصلی مطبوعات نیز در آن حضور داشتند، از لزوم تجدید ساختار و بازمهندسی نمایشگاه و جشنواره مطبوعات خبر داد.
       در این جلسه، کلیات طرح برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی مطبوعات با مشارکت‌ نهادهای ذیربط در بخش‌های گوناگون دولتی و خصوصی به تصویب رسید.
       همچنین مقرر شد، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی مطبوعات از سوی نهادهای گوناگون در قالب دستورالعملی ساماندهی شده و این گونه رویدادها با هماهنگی معاونت  امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.
      شاخص‌بندی میزان و کیفیت حضور مطبوعات گوناگون در نمایشگاه آتی مطبوعات از دیگر مصوبات این نشست بود.



دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰