حسینی در دیدار با مدیران ستادی معاونت هنری اعلام کرد:

تاکید بر توجه به نقدهای رسانه‌ها و تعامل با اهالی فرهنگ
    در این دیدار که با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری و مدیران بخش‌های مختلف این معاونت برگزار شد، برنامه‌های حوزه‌های مختلف هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و حوزه آموزش به تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.
      در این دیدار حمید شاه‎آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 1389 را سالی پربار برای حوزه معاونت هنری برشمرد و استقرار گروه‌های تئاتری در فضای کالبدی (سالن‌ها)، مدیریت بر منابع مالی، راه‌اندازی تئاتر سیار، توجه جدی به تئاتر خیابانی، ایجاد دفاتر تخصصی در حوزه هنرهای نمایشی و... را از مهمترین برنامه‌های معاونت هنری در حوزه هنرهای نمایشی در سال 90 برشمرد.
     وی همچنین در حوزه هنرهای تجسمی گفت: "طرح پاویون هنر ایران، راه‌اندازی اکسپوی مجازی در داخل و خارج از کشور و... از برنامه‌های مهم معاونت هنری درعرصه هنرهای تجسمی است. در حوزه هنرهای نمایشی نیز بحث نخست ایجاد اشتغال برای هنرمندان تئاتر است که امسال (سال 1390) گام‌های مهمی در این حوزه برداشته خواهد شد. "
   وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزدر ادامه این نشست تصریح کرد:" آینده نگری، طراحی و برنامه‌ریزی و جدیت در امور و داشتن صبر و استقامت در اجرای کارهای مفید برای جامعه فرهنگ و هنر کشور و داشتن حسن نیت می‌تواند ما را موفق کند. "
    حسینی گفت: توجه به نقدهای اهالی رسانه و منتقدین، تعامل با اهالی فرهنگ و هنر، همراهی با سیاست‌های کلان کشور و هدف‌گذاری مناسب برنامه‌ها را از جمله اموری دانست که در حوزه مدیریتی باید به آن توجه داشت و اظهار داشت:" امروز نگاه دنیا به ایران است پس برای انجام کارهای بزرگ هراسی به دل راه ندهید و مصمم‌تر از قبل بکوشید در فعالیت‌های خود دیدگاه‌ها و نظرات هنرمندان و اهل نظر را اعمال کنید زیرا در این طی طریق بسیاری از نظرات می‌تواند راه‏گشا باشد. "
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشراف بر فعالیت‌های هنری و حضور بین‌المللی را دو اصل مهم در برنامه‌های حوزه هنر کشور دانست.

تهیه و تنظیم خبر: معصومه رحیمی


چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰