علیرضا زالی عنوان کرد: انتشار تبلیغات پزشکی، نیازمند تاییدیه سازمان نظام پزشکی است

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور گفت:" انتشار تبلیغات پزشکی، نیازمند تاییدیه سازمان نظام پزشکی است و بر اساس بررسی های انجام شده، روزانه بیش از 50 هزار آگهی در حوزه پزشکی در نشریات منتشر می شود که انتشار آن نیاز به بررسی کارشناسی و بازنگری دارد."

علیرضا زالی افزود:" درحال حاضر آیین نامه نظارت بر تبلیغات حرف پزشکی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست تدوین است و پس از تایید نهایی به تصویب شورای عالی نظام پزشکی خواهد رسید."

وی اظهار داشت:" سازمان نظام پزشکی برای مشخص شدن پزشک از غیر پزشک در آگهی‌های تبلیغاتی، نشانی مورد نظر را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارایه داده و پس از مشخص شدن آن و اصولی بودن درمان‌ها، این سازمان نسبت به تخلف احتمالی صورت گرفته در تبلیغ، اقدام می‌کند. "

زالی تصریح کرد:" برای اخذ مجوز تبلیغ، پزشک مربوطه باید متن مورد نظر خود را به معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان ارایه دهد، سپس با تشکیل کمیسیون و بررسی موضوع مورد نظر و در صورت احراز صلاحیت ، مجوز تبلیغ ، صادر می‌شود. همچنین در مجوزهای صادر شده برای انتشار آگهی تبلیغاتی، امور بهداشتی و پزشکی، نام روزنامه و مجله مورد نظر ذکر می‌شود."

به گفته وی در آگهی‌های مجاز، شماره مجوز نظام پزشکی درج می‌شود، این در حالی است که برخی از این شماره‌ها هم می‌تواند تقلبی باشد، بر این اساس، معاونت نظارت و برنامه ریزی این سازمان، تمامی این شماره‌ها را رصد می کند.

زالی خاطرنشان کرد:"مردم نباید تنها به آگهی‌های درمانی اکتفا کنند، بلکه پیش از هر اقدام باید با افراد قابل اعتماد و جامعه پزشکی مشورت کنند."

يكشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰