روابط عمومی ها آینه ای برای انعکاس رویدادها هستند ، آینه هایی که خودشان دیده نمی شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روابط‌عمومی‌ها را حلقه واسط بین جامعه و دستگاه‌ها دانست و گفت: "روابط عمومی‌ها آینه‌ای برای انعکاس رویدادها هستند، البته آینه‌ای که خودش دیده نمی‌شود."
سید محمد حسینی در همایش روابط عمومی‌ها ضمن گرامیداشت روز 27 اردیبهشت و روز ارتباطات و روابط عمومی‌ها اظهار داشت: "نباید تصور کرد که کار روابط عمومی‌ها یک کار عادی است و باید توجه داشت که ثبت و انعکاس اقداماتی که در کشور انجام می‌شود به اندازه همان کار مهم است و یک رویداد هرچه با عظمت باشد در صورتی که به درستی انعکاس نیابد، تاثیرات آن کم خواهد بود.."
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عظمت کار روابط عمومی‌ها و بعد اطلاع‌رسانی را نمی‌توان منکر شد، خاطر نشان کرد:" یکی از راههای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی، اطلاع‌رسانی صحیح است و باید بازتاب فعالیت‌ها بخوبی منعکس شود." وی افزود:"قضاوت آیندگان در مورد ما وعملکرد نظام ما، بستگی به نوع اطلاع‌رسانی ما دارد، چرا که ما می‌خواهیم یک انقلاب الهام‌بخش برای جهانیان باشیم این در حالی است که  رسانه‌های خارجی دائما اخبار منفی از نظام و کشور ما منعکس می‌کنند ، پس جا دارد  در مقابل این هجمه تبلیغاتی دشمنان کسانی باشند که واقعیت‌ها را بیان کنند. البته ما نیازی به اغراق نداریم و با بیان واقعیت‌ها، بسیاری از حقایق روشن می‌شود ."
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تذکر این نکته که باید واقعیت‌ها و حجم کارهای انجام شده  به مردم گفته شود، اظهار داشت: "در ابتدای انقلاب برخی تصور می‌کردند که اگر اقدامات صورت گرفته عنوان شود باعث ریا خواهد شد ولی حضرت امام (ره ) تاکید کردند که برای مقابله با تبلیغات منفی باید اقدامات صورت گرفته، بیان شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانات حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد:" آنچه که امروز از بیانات حضرت امیر باقی مانده و تا ابد نیز باقی خواهد ماند به خاطر مکتوب کردن بسیاری از بیانات و توصیه‌های حضرت بوده است و این خود حکایت از آن دارد که باید بسیاری از مسائل و کارهای انجام شده عنوان و مکتوب شود."

حسینی تصریح کرد: "اگرروابط عمومی ها بتوانند رویدادهای مثبت و موثر فرهنگ را منعکس کنند، فرهنگ به متن جامعه می‌آید و آثار و برکات خود را نشان خواهد داد و در این راستا روابط عمومی‌ها باید زوایای پنهان و پشت صحنه کارها را منعکس و از بیان اخبار و مطالب تکراری پرهیز کنند."
حسینی با تاکید بر این نکته که برای ارائه عملکرد دستگاه‌ها توسط روابط عمومی‌ها باید تمام بخش‌های دستگاه‌ها همکاری داشته باشند، تأکید کرد:" روابط عمومی‌ها باید آمار را به صورت پردازش شده و مقایسه‌ای ارائه کنند و صرف ارائه کارنامه کافی نیست و بسیاری از مسائل و اقدامات انجام شده باید توسط روابط عمومی‌ها توضیح داده شود، همچنین روابط عمومی‌ها باید مردم را نسبت به وظایف دستگاه‌های مختلف آشنا کنند."


چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰