برخورد با سفارش‌دهندگان ‌تبلیغات به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی ‌زبان

مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت  فرهنگ وارشاد  اسلامی اعلام کرد
برخورد با سفارش‌دهندگان ‌تبلیغات به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی ‌زبان
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ممنوعیت سفارش تبلیغات به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی ‌زبان و برخورد با این دسته از سفارش‌دهندگان خبر داد.
          علیرضا کریمی با اعلام این خبر اظهار داشت:" بر اساس قوانین موجود، شرکت‌های تولیدی داخلی اجازه ارائه تبلیغات محصولات خود را به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌ زبان ندارند، البته در آینده ممکن است شرایطی ایجاد و یا شبکه‌های ماهواره‌‌ای در راستای اهداف و چارچوب‌های نظام راه‌اندازی شوند و موضوع ممنوعیت سفارش تبلیغات محصولات ایرانــــی به برخی از این شبــــکه‌ها از میان برود اما در حال حاضــــر ارائه تبلیغات به حدود 50 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌ زبان ممنوع است."
        مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت سفارش تبلیـــغات منحصر به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی ‌زبان می‌شود، خاطرنشان کرد:" برخورد با تخلفات حوزه تبلیغات کشوری در حوزه اختیارات دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است."
       کریمی در خصوص استنادات قانونی ممنوعیت سفارش تبلیغات تولیدات داخلی به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌ زبان اظهار داشت:" ‌هیئت وزیران در تاریخ بیست و یکم فروردین سال 74 به استنــــاد ماده 11 قانون ممنـــوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره، قانونی را تصویب و ابلاغ کرد که در ماده 13 آن آمده است «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 10 قانون، مجازند به تناسب مسئولیت‌های خود دستورالعمل‌هایی را برای تعیین آگهی‌های تبلیغاتی غیر‌مجاز تدوین و بنابر حوزه صلاحیت خود رأساً و به طور جداگانه به ناشرین، مطبوعات و بنگاه‌های تبلیغاتی و همچنــــین واحدهای داخلی و تابـــع خود ابلاغ کنند.»"
       وی تصریح کرد:" ‌همچنین بخش‌نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور در مورخ بیست و پنجم تیر ماه 1385 ابلاغ شده مبنی بر اینکه «فعالیت‌های تمامی شبکه‌های تلویزیونی فارسی ‌زبان مستقر در خارج از کشور که در فضای کشور برنامه پخش می‌کنند براساس قوانین و مقررات جمهوری اســــلامی ایران غیر مجــــاز است لذا انجام هر نوع مصاحبه، ارسال خبر و "سفارش آگهی " به شبکه‌های یاده شده، ممنوع بوده و لازم اســت از انجام هرگونه اقدام در این زمینه خودداری شود.»"
       مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ساز و کار برخورد با متـــخلفان و سفارش‌دهندگان تبلیغات به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی ‌زبان اظهار داشت: در صورت مشاهده چنین تخلفی در ابتدا، اخطاری به‌صورت کتبی به آگهی‌دهنده می‌دهیم که در بسیاری از موارد سفارش‌دهندگان آگهی با دادن تعهد کتبی به دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آگهی خود را قطع می‌کنند.
       کریمی متذکر شد:‌" اما در صورت تکرار تخلف، براساس قوانین، این تخلف به نیروی انتظامی ارجاع داده می‌شود و در موارد بسیاری بوده که با این تخلفات از سوی نیروی انتظامی برخورد شده است."

يكشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۰