توزیع 600 میلیارد ریال یارانه مطبوعات با شاخصه‌های جدید

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد
توزیع 600 میلیارد ریال یارانه مطبوعات با شاخصه‌های جدید
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع مبلغ 600 میلیارد ریال یارانه مطبوعات سال جاری بر اساس شاخصه‌های کمی و کیفی جدید معاونت مطبوعاتی خبر داد.
      محمدجعفر محمدزاده با بیان این مطلب اظهار داشت:" سال گذشته یارانه مطبوعات حدود 40 میلیارد تومان بود که تقریبا 75 - 80 درصد یعنی حدود 33 میلیارد تومان از آن محقق شد. "
وی خاطرنشان کرد:" امسال یارانه مطبوعات حدود 20 درصد افزایش دارد و مبلغ آن در حـــدود 60 میلیـــارد تومان خواهد بود." 

  معاون  امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دغدغه‌های این معاونــــت را اصلاح شاخصه‌های توزیع یارانه مطبوعات دانست و تصریح کرد:" تاکنون تلاش زیادی برای تدوین و استخراج شاخصه‌های کمی و کیفی توزیع یارانه مطبوعات انجام شده و جلســــات خوبی در این خصـــوص برگزار شده است ،  شاخصه‌هایی مانند داشتن یا نداشتن سرویس عکس و عکاس، تعداد اخبار تولیدی یا اخبار بازتولیـــد شده، تعداد گزارش‌های خبری، تعداد خبرنگاران، داشتن یا نداشتن سرمقاله و . . . از جمله شاخصــــه‌هایی است که در توزیع یارانه مطبوعات مدنظر خواهد بود."
     معاون  امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اســــلامی یادآور شد: "البته استخــــراج چنین شاخصه‌هایی بسیار مشکل است اما برای رسیدن به یک کف عادلانه در توزیع یارانه مطبوعات باید این امر محقق شود. "
    وی با بیان این نکته در 3ماهه نخست امسال بخشی از شاخصه‌های کمی و کیفی مطبوعات استخــــــراج شده است، اظهار داشت:‌ ممکن است استخراج و تدوین این شاخصه‌ها یک سال طول بکشد اما توزیع یارانه‌ها بر اساس شاخصه‌های کمی و کیفی منوط به اتمام این کار نیست و به هر میزانی که کار پیش رود بر اساس همـــــــان در توزیع یارانه‌ها عمل می‌کنیم.


چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۰