کتابخانه دیجیتال (رقمی ) دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها رونمایی شد

با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی؛
کتابخانه دیجیتال (رقمی ) دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها رونمایی شد
کتابخانه دیجیتال دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه 24/3/90 با حضور سیدمحمد حسینی رونمایی شد.
در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه 20 ساله دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ها گفت:" امیدواریم این دفتر همچنان به کار خود در عرصه های آموزشی و پژوهشی ادامه داده و فصلنامه علمی پژوهشی رسانه نیز با حضور محققان و دانشجویان در عرصه ارتباطات و رسانه فعال‌تر باشد. "
وی افزود: "کتابخانه دیجیتال خوبی نیز در این مرکز با 11 هزار عنوان کتاب در حوزه رسانه در اختیار علاقه‌مندان است تا همه متقاضیان، حتی کسانی که خارج از تهران هستند، می توانند به راحتی به این کتاب‌ها دسترسی داشته باشند."
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها گفت:" امیدواریم بتوانیم دامنه این دوره‌های آموزشی را گسترش دهیم تا تعداد بیشتری از آموزش‌های آن بهره ببرند و امیدواریم با افزایش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال در سراسر کشور، این دفتر و معاونت امور مطبوعاتی بتوانند رسالت خودشان را بهتر از گذشته انجام دهند. "
کتابخانه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ها در سال 1368 با 250 عنوان کتاب شروع به کار کرد و امروز دارای 11 هزار جلد کتاب فارسی و لاتین، 19 هزار مقاله فارسی و 60 هزار مقاله لاتین و ده‌ها نشریه تخصصی در حوزه رسانه است. این کتابخانه دارای 700 عضو است و امکانات دیجیتال آن که کار ورود اطلاعات به آن آغاز شده است تا 22 بهمن کامل شده وبه توان دیجیتال کردن 500 کتاب در هفته دست پیدا  می کند.
در این سامانه عضو کتابخانه می‌تواند از منزل منابع مورد نیاز خود را مطالعه می‌کند و کپی(تصویر) و پرنیت  تصویر چاپی نیز بگیرد و نکته مهم این سامانه امکان ارتباط با کتابخانه‌های دیگر کشور است که از این نرم افزار استفاده می‌کنند که هم‌اکنون توسط کتابخانه مجلس، صدا و سیما دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه علامه مورد استفاده قرار گرفته است.

يكشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰