مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی از تخفیف 50 درصدی برای اشتراک نشریات خبر داد

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی معاونت امور مطبوعاتی از تخفیف 50 درصدی اشتراک نشریات تخصصی از طریق راه‌اندازی سامانه اشتراک نشریات خبر داد.
پدرام پاک‌آیین با اعلام این خبر اظهار داشت:" براساس ماده 12 "آیین‌نامه نحوه پرداخت یارانه نشر و مطبوعات  مقرر شده که 10 درصد از مجموع یارانه مطبوعات، صرف اشتراک نشریات شود. "
بر این اساس، سامانه‌ای از طریق معاونت مطبوعاتی برای اشتراک نشریاتی که دوره انتشار آنها از ماهنامه به بالاست، طراحی و راه‌اندازی شده  است که از طریق آن تمامی نشریات تخصصی تا 50 درصد بهای پشت جلد نشریات مورد اشتراک یارانه دریافت خواهند کرد .
وی این اقدام را گامی بسیار مؤثر برای حمایت از نشریات تخصصی که در راستای تولید علم و جنبش نرم‌افزاری حرکت می‌کنند، دانست و تصریح کرد:" با توجه به این نکته که نشریات تخصصی، مشترکان خاصی دارند، این اقدام باعث تقویت فرهنگ اشتراک نشریات در سطح کشور نیز می‌شود."
پاک آیین در خاتمه یادآور شد:" در مرحله بعدی و در صورت تکمیل ظرفیت مشرکان با توجه به محدودیت 10 درصدی اختصاص یارانه مطبوعات به این امر، صرفا نشریات تخصصی تحت حمایت و شمول این طرح قرار می‌گیرند."


شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰