رواج تبلیغات غیرمجاز رسانه‌ای و اظهار نگرانی مسئولان

تبلیغات افراد و مراکز زیباسازی پوست، کاشت مو، طب سوزنی و لیزر درمانی در رسانه ها که مجوز وزارت بهداشت را ندارند، خلاف قانون بوده و قابل پیگرد قضایی است.
مدیرکل نظارت و اعتباربخشی مراکز درمانی - با اعلام این خبر گفت:" تبلیغات این نوع کارها فقط توسط متخصصان وجراحان پلاستیک که مجوز وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی را داشته باشند، بلامانع است."
رضوی افزود:" نشریات و رسانه‌هایی که اقدام به تبلیغ زیباسازی پوست، کاشت مو، طب سوزنی و لیزردرمانی برای پزشکان عمومی و افراد فاقد مجوز می‌کنند، باید بدانند که این کار خلاف قانون بوده و قابل پیگرد قضایی است. علاوه بر این نوع تبلیغات، گاهی مشاهده می‌شود مراکزی ادعای آموزش لیزردرمانی، طب سوزنی و کاشت مو هم می‌کنند که این اقدام نیز خلاف قانون و قابل پیگرد است. متأسفانه در بسیاری از این نوع تبلیغات کارهای خطرناکی به عنوان درمان مبتنی بر علوم پزشکی تبلیغ می‌شود و هموطنان عزیز باید بدانند که تحت تأثیر این تبلیغات قرار نگیرند و به شیوه‌های غیرعلمی در درمان یا زیباسازی روی نیاورند. "
وی مهم‌ترین مراجعی که مجوز قانونی به افراد و مراکز برای فعالیت و تبلیغات می‌دهند را واحد بازآموزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اعلام کرد و گفت:" سازمان نظام پزشکی هم برای صدور بسیاری از این مجوزها ابتدا با معاونت آموزشی وزارت بهداشت که مرجع اصلی صدور این مجوزهاست هماهنگ می‌کند."


سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰